Автор конспекта:
Автор(ы): — Гурова Светлана Владимировна

Место работы, должность: — с.Грачевка МОУ СОШ №1

Регион: — Ставропольский край

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — среднее (полное) общее образование

Целевая аудитория: — Все целевые аудитории

Класс(ы): — 6 класс

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: — Цель: совершенствование речевых навыков

Тип урока: — Урок обобщения и систематизации знаний

Учащихся в классе (аудитории): — 12

Используемые учебники и учебные пособия: — I. Орг. момент
Hello, dear boys and girls.
Today we̕ ll have a very interesting training. I hope everybody will enjoy it.
The theme of the class is «Animals in our life». So we̕ ll speak about our younger brothers, visit some places where animals live, discuss their problems and do some exciting activities. Do you like this idea? Well.
II. Фон. зарядка. ( слайд 2)
Let̕ t start with the phonetic exercise, look, listen and repeat after me:
This is a cat, a cat, a cat…

III. Реч. зарядка.
As I know, all the children like to play and do exciting activities. Now, look at the pictures and guess what animal I am thinking about?слайд 3-7
Who is it?
Whatanimals do you know? Name them, please (слайд 8)
Start like this:
Example: it̕ s a tiger.

Which of these animals are wild and which are domestic?
Example: A rhino is a wild animal.
What other domestic animals can your name?

IV. Монологические высказывания учащихся.
What animals do you have at home? (2 чел)
Have you got a pet?
Why do you like your pet?
Tell us some words about your pet. (высказыванияучащихся.)
Well done, thank you for your work.
V. Введение нов. ЛЕ.
Dear boys and girls, you named some animals, but there are a lot of others. Look at the picture, please and name the animals you know.
(слайд 9)
The names of other animals are:
an ostrich
a hedgehog
a cuckoo
an owl
a squirrel
a bat
a swan ( repeat after me)

Now, guess what animal is described.
1. … is a big bird who can not fly, but it can run fast.
2. …is bird who hunts at night.
3. …is a very beautiful andproudbird.
4. …carries its food on his back.
5. …likes nuts.
6. … predict usthe future.
7. …is a big and flying mouse. (слайд 10)
VI. Развитие навыков говорения.
What do you think is better for animals: to live in the zoo or in the wild?
Now, children, look at the pictures and match the expressions to each picture.
For example: Animals are cruel and unhappyin the zoo.
Well,let̕ t check your work. Well done, very good.(слайд 11)
VII. Phisical training (физминутка)
Pig, pig, pig. Dig, dig, dig (учащиесякопаютносом)

It̕ s a snake, snake, snake
Itlivesinalake, lake, lake(ладонями изображается медленно извивающаяся змея)

Little hare, hop, hop, hop
Little hare, stop, stop, stop ( учащиесяпрыгают)
Well done, thank you.
VIII. Совершенствование навыков чтения и перевода.
I think that, people who really want to help and protect animals join to different Zoological Societies. Let̕ s think what must we do to protect animals?
Look at the slide, please, let̕ t make some sentences, one by one. Don̕ t forget about translation. ( слайд 12)


IX. Работа с учебным текстом.
As I see, you are ready to organize the Zoological Society in our school. I must say that I have already read the rules of different societies, such as Zoological Society ofLondon and Moscow. Let̕ s readthe rules and accept them, if they are right.
Do you understand? – well(слайд 13)

Look at the text without reading for 30 seconds and now fill in the gaps.
let̕ s check.(слайд 14)
X. Итог урока.
Look at the slide once more and try to answer the questions: (слайд 15)
I like how you worked at the lesson. You were active, cheerful and brave. Well done. Молодцы!

Используемая методическая литература: —

УМК М.З Биболетова 6 класс

Используемое оборудование: — Оснащение урока: проектор, экран, компьютер, раздаточный материал, мягкие игрушки.

Краткое описание: — Задачи урока: учебные: активизировать употребление лексики по теме: Animals in our life, совершенствовать речевые умения, навыки чтения и письма, ввести новые лексические единицы, обозначающие названия животных. развивающие: развивать способность к умозаключению, воображению, способность к обобщению и сравнению, способствовать развитию творческой деятельности учащихся. воспитательные: формировать уважительное и ответственное отношение к животным, ко всем живым существам, привить к ним любовь. cоциокультурные: привлечение интереса к проблемам животного мира.

Файлы: памятка для жюри №2.docx
Размер файла: 199848 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология