Автор конспекта:
Автор(ы): — Уваева А.Ю.
Регион: — Республика Марий Эл
Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — среднее (полное) общее образование
Целевая аудитория: — Учащийся (студент)
Класс(ы): — 6 класс
Предмет(ы): — Английский язык
Цель урока: —
1. Активизировать употребление лексики по теме «Внешность» в
серии языковых и речевых упражнений.
2. Закрепить употребление глаголов tobe и can в PastSimple.
3. Развивать навыки монологической речи.
Тип урока: — Урок закрепления знаний
Используемые учебники и учебные пособия: —
К.Кауфман «HappyEnglish.ru– 6 »
Используемое оборудование: —
презентация, карточки со звуками
Краткое описание: — Открытый урок по английскому языку в 6 классе. Тема: Внешность. Appearance. Цель урока: 1. Активизировать употребление лексики по теме «Внешность» в серии языковых и речевых упражнений. 2. Закрепить употребление глаголов to be и can в Past Simple. 3. Развивать навыки монологической речи. Оборудование: презентация, карточки со звуками Литература: К.Кауфман «Happy English.ru – 6 », Книга для учителя, Интернет ресурсы Ход урока: 1. Организационный момент. — приветствие -Good afternoon. — Good afternoon. — How are you my dear children? — We are fine. — Nice to meet you. — Nice to meet you too. — сообщение темы урока — Today we’ll speak about appearance, what people look like and we’ll remember Past Simple. 2. Фонетическая разминка Now let’s train our tongues and repeat sounds, remember words [ ] [ h ] [ ] [ ] thank ham here hare think hand ear hair mouth hair there This is my mother. This is my father. This is my brother Paul This is my aunt This is my uncle How I love them all 3. Речевая разминка — Do you know the parts of our body? Игра « Гномик, где твой домик»?
Ход урока:
— приветствие
-Good afternoon.
— Good afternoon.
— How are you my dear children?
— We are fine.
— Nice to meet you.
— Nice to meet you too.
— сообщение темы урока
— Today we’ll speak about appearance, what people look like and we’ll remember Past Simple.
2. Фонетическая разминка
Now let’s train our tongues and repeat sounds, remember words
[ ] [ h ] [ ] [ ]
thank ham here hare
think hand ear hair
mouth hair there
This is my mother.
This is my father.
This is my brother Paul
This is my aunt
This is my uncle
How I love them all
3. Речевая разминка
- Do you know parts of our body?
Игра « Гномик, где твой домик»?
4. Активизация лексического материала
— Now each of you will get cards with a task.
1. Compare the portrait and tht description of a girl. Find the mistakes and correct them.
I’m Kate. I’m not fat. My arms and legs are long ( short ). My head is round (oval) and small ( big). My eyes are big (small) and my mouth is small (big) too. My hair is blond (red), curly (straight) and short (long).
2. Now each of you get a sheet of paper. We’ll watch a part from a cartoon «Malish and Karlson». You should watch and tell us about appearance of hero which name you can find in your cards.
— просмотр отрывка из мультфильма
— заполнение карточек
— описание внешности героев мультфильма
5.Физкультминутка
Музыкальная физкультминутка
6. Актуализация опорных знаний
— What tense have we learned at this unit?
— The Past Simple tense.
— Let’s remember what do you know about Past Simple
Fill in the gaps. Use was, were, wasn’t , weren’t
Rewrite these sentences in Past Simple
— Now I want to show pictures of two persons. What do you know about them? Let’s describe their appearance.
— Петр 1.
— Михаил Кутузов
7. Итог урока
— What can we say about appearance of people?
— Do you agree with the statement «Never judge by appearance»
Now it’s time to know how you feel about our lesson.
Was it interesting ? What did you like most of all?
- оценивание
- домашнее задание
— Children, be ready for the test.