Автор конспекта:
Автор(ы): — Троянова С.П.

Место работы, должность: — Сукмановский филиал МБОУ Шпикуловской СОШ учитель

Регион: — Тамбовская область

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее образование

Целевая аудитория: — Учащийся (студент)

Класс(ы): — 6 класс

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: —

Цели:

  • Образовательная — развивать навыки аудирования, чтения и диалогической речи.
  • Развивающая — развивать логическое мышление: учить детей самостоятельно анализировать, классифицировать и делать выводы.
  • Практическая — практиковать обучающихся в употреблении лексики по теме; совершенствовать навыки чтения.

Тип урока: — Комбинированный урок

Учащихся в классе (аудитории): — 11

Используемые учебники и учебные пособия: —

  • Учебник «Наслаждайся Английским» для 6 класса, М.З.Биболетова и др., издательство«Титул»,2009
  • Используемая методическая литература: —

  • Книга для учителя для 6 класса, М.З.Биболетова. «Титул» 2009
  • Нестандартные уроки английского языка, С.Ю.Бусова, Волгоград, «Корифей», 2006
  • Используемое оборудование: —

    мультимедиа аппаратура.

    Используемые ЦОР: —

    http://festival.1september.ru/articles/581864/
    http://festival.1september.ru/articles/572660/

    http://www.uchmet.ru/library/material/133594/

    Краткое описание: — Урок предназначен для учащихся 6 класса общеобразовательной школы. Тема "Что ты знаешь о столице Британии?". Тип урока — комбинированный. Методы обучения: ИКТ, наглядно-иллюстративный, демонстрационный, репродуктивный. Цели: • Образовательная — развивать навыки аудирования, чтения и диалогической речи. • Развивающая — развивать логическое мышление: учить детей самостоятельно анализировать, классифицировать и делать выводы. • Практическая — практиковать учащихся в употреблении лексики по теме; совершенствовать навыки чтения.

    Ход урока.

  • Организационный момент.
  • Teacher: Good morning, children! I`m glad to see you.

    Pupils: Good morning, teacher! We are glad to see you too.

    Teacher: Thank you, sit down. Who is on duty today?

    Pupil 1: I`m on duty today.

    Teacher: What date is it today?

    Pupil 1: Today is…

    Teacher: What day of a week is it today?

    Pupil 1: Today is …

    Teacher: Who is absent?

    Pupil 1: Nobody is absent.

    УДД: Личностные: готовность к саморазвитию и самообразованию.

    Коммуникативные: осуществление учебного сотрудничества.

    2.Фонетическая разминка.

    Teacher: Now Russian tourists come to London, the capital of the UK, every year. Some pupils from Russia have their English practice there. What places could be of great interest for Russian pupils? Look, listen and repeat.

    Презентация«Places of interest».Речевойматериал: a gallery, an abbey, a parliament, a cathedral, a palace, a fortress, a masterpiece, a sculpture, armoury, an exhibition, a treasure, arms, a residence, a cast master, to found, to transform into, to restore, to design, to treasure, to decorate, to crown, to house, to contain, rare, ancient, unique, precious, a stone, a painting, the British Museum, the National Gallery, Westminster Abbey, the Houses of Parliament, St Paul`s Cathedral, Buckingham Palace.

    Личностные: развитие мотивации к дальнейшему изучению английского языка

    3.Речевая разминка.Беседа о путешествии. ”Travelling”.

    Do you like to travel?

    How do you like to travel?

    Whom do you like to travel with?

    When do you prefer to travel?

    When did you travel last?

    Where did you go?

    What did you see there?

    Have you ever been to England?

    Would you like to go there?

    УДД:Познавательные:преобразование информации.

    Личностные: активизация познавательной деятельности.

    Коммуникативные: осуществление учебного сотрудничества.

    4. Работа с учебником.

    А) Чтение текста.

    Б) Монологическое высказывание по прочитанному.

    What did you learn about the history of the places and special events connected with them?

    Pupil 1: London was founded by the Romans more then 2000 years ago. They started it as a fortress. Later they transformed it into a town.

    Pupil 2: Westminster Abbey is one of the London`s places of interest. It is a church near the Houses of Parliament. British monarchs are crowned in Westminster Abbey.

    Pupil 3: St Paul`s Cathedral is the main church of London. It is big. Many famous people are buried there, Lord Nelson for example.

    Pupil 4: Buckingham Palace is the residence of the British monarchs. It is wonderful. Best British designers decorated it.

    Pupils 5: The British Museum and the National Gallery house world treasures. Their exhibitions contain real masterpieces: rare paintings, ancient sculptures, unique books, works of cast masters, arms and armoury.

    5.Физминутка (аудиозапись) Песня « Clap, clap, clap.. your hands».

    Clap, clap, clap your hands,

    Clap your hands together.

    Stamp, stamp, stamp your feet,

    Stamp your feet together.

    Nod, nod, nod your heads,

    Nod your heads together.

    Dance, dance, dance a dance,

    Dance a dance together.

    УДД:

    Личностные: готовность к саморазвитию

    Регулятивные: умение действовать по плану

    6. Развитиенавыковаудирования.

    Teacher: Listen to the text and put the pictures in the correct order. While listening to the text you must find out which sentences are true or false.

    Places to visit.

    London is the capital of England. It is its political and business centre. City is the oldest part of London. There are many banks and offices there. You can visit some interesting places in the city. One of them is the Tower of London. The Tower of London was a fortress, a palace, a prison. Now it is the museum. One of the greatest English churches, St. Paul`s Cathedral, is not far from the Tower of London. The famous English architect, Sir Christopher Wren, built it in the 17 century. It is a beautiful building with many columns and towers. The centre of London is Trafalgar Square. It is the most beautiful place in London. In the middle of the square stands a tall column. It is a monument to Admiral Nelson. There are two beautiful fountains in the square. Every day many tourists visit Trafalgar Square.

    Текст читается один раз, затем ученики расставляют картинки в правильном порядке на доске. После выполнения работы учащиеся определяют верные и неверные утверждения (каждый ученик получает карточку с утверждениями).

    Statements

    True/False

    1

    London is the capital of England.

    2

    Many people live in the City.

    3

    St. Paul`s Cathedral is very far from the Tower.

    4

    Tower isn`t a museum.

    5

    Tower of London Was a fortress and a prison.

    6

    The famous English architect Sir Christopher Wren built the Cathedral in the 17thcentury.

    7

    Trafalgar Square is not in the centre of London.

    8

    In the middle of the square stands a tall column of Admiral Nelson.

    7. Развитие навыков диалогической речи. Учащиеся делятся на группы. Учитель раздаёт детям диалоги на карточках. Ученики должны восстановить диалоги в правильном порядке и разыграть их. Одни ученики- жители Лондона, другие ученики- туристы.

    Teacher: Let`s work in groups. I`ll give you some dialogues, you must act these dialogues.

  • Mike: Hello. Could you give us some information about London`s most famous sights?
  • Alexander: We haven`t seen anything yet. We have only just come.

    Information Officer: What have you already seen in London?

    Alexander: Let`s start with a London sightseeing tour on a double-decker bus.

    Information Officer: Have a look at the leaflets over there and take what you like.

    Mike: OK, fine. Let`s go to Trafalgar Square. The tour starts from there.

  • Mike: Good morning, John.
  • Alexander: A week ago.

    John: Hello, Mike.

    John: Hello, Sasha. Nice to meet you. When did you come to England?

    Mike: John, this is Sasha. He is from Moscow.

    John: Was it interesting?

    Mike: We were at the Modern Art Museum.

    John: What have you already seen in London?

    Alexander: Yes, it was great.

    8.Подведение итогов.

    Teacher: You have done that very well. At home you must learn all the new words by heart .. Today you have got some marks for your answers. The lesson is over. Thank you. Good-bye.

    УДД:

    Личностные: формирование рефлексивного отношения.

    Регулятивные: самооценка

    Файлы: Разработка заключительного занятия к Unit 4 раздел.docx
    Размер файла: 25573 байт.

    ( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология