Автор конспекта:
Автор(ы): — Алексеева Нонна Варсонофьевна

Место работы, должность: — МБОУ»Средняя общеобразовательная школа №3″

Регион: — Республика Чувашия

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее образование

Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Класс(ы): — 4 класс

Предмет(ы): — Родной язык

Цель урока: —

1.Прививать любовь к труду.

2. Работать над совершенствованием навыков составления связного рассказа.

Тип урока: — Комбинированный урок

Учащихся в классе (аудитории): — 4

Используемые учебники и учебные пособия: —

Н.Н Чернова, В.И.Игнатьева "Чаваш челхи"

Используемое оборудование: —

Компьютер, слайды, сюжетные картинки

Используемые ЦОР: —

презентация

Краткое описание: — План-конспект урока для 4 класса

Урок план\.
4-м\ш класс.
(122-124 стр.)
Тема: /ё ё\клет, ъркев ъкерет (Труд человека возвышает, а лень унижает).
Д. Анатри «Митрахван».

Урок т\с\: хут=ш урок.

П\лъ т\ллев\сем:1.Пуплев х=н=х\в\сене аталантарасси.
2.Ёых=нулл= калав тума х=н=хтарасси.
3.-ё=(-ё\), -л=х(-л\х) с=мах т=вакан аффикссене
т\р\с ёырма в\рентесси.

Сап=рл=х т\ллев\сем:1.лай=х \ёе яп=ххинчен уй=рса илме
х=н=хтарасси;
2. ыр= та \ёчен ёын пулас туй=мсене
аталатарасси.

Урок меслеч\сем: — учитель с=мах\;
— учитель илемл\ вулав\;
— ачасен пултарулл= вулав\;
— ыйту-хурав;

Пуплеве аталантармалли х=н=хусем:
— с=вва илемл\ вуласси;
— Митрахван \ё\сене к=тартакан й\ркесене тупса
вуласси;
— ыйтусем ёине туллин хуравласси;
— ёых=нулл= калав т=васси.

Кур=мл=х хат\р\сем:1.Презентаци «Д. Анатри».
2.Ачасен т\рл\ \ё\сене с=нлан= ъкерч\ксем.
3.Д.-Анатри ёырн= ача-п=ча к\некисем.
4. Кроссворд.

Ус= курмалли хат\рсем: музыка инструменч\- баян, компьютер.

Урок юх=м\
I
I.Класа й\ркелени.
1.Ачасем урокра хат\ррипе хат\р маррине пал=ртни.

2.Сывл=х сунни.

3.Класра кам пуррипе ёуккине пал=ртни.Дежурн=йпа калаёни.
— Класра кам пур кам ёук?
— Паян м\н кун?
— Ыран м\н кун пулать?
— Паян м\нле число?
— Ёултал=к=н х=ш в=х=ч\?
— Урамра м\нле ёантал=к?
— Ёынсем м\нле т=х=наёё\?
— Йыв=ёсем м\нле лараёё\?

II.Ё\н\ тем=па \ёлени.

1.Урок темипе, т\ллев\семпе паллаштарни.
-Паян пир\н урок теми /ё ё\клет, ъркев ъкерет (Труд человека возвышает, а лень унижает).
Эпир сир\нпе Д.-Анатри с=в=ёпа тата в=л ёырн= к\некесемпе паллаш=п=р. Ун=н «Митрахван» с=ввипе \ёл\п\р. Пурн=ёра м\нле ёын пулмалли ёинчен калаё=п=р. –ё=(-ё\), -л=х(-л\х) аффикссемпе ё\н\ с=махсем т=в=п=р. Хал\ Д.-Анатри ёинчен итлер-ха. Пире ун ёинчен Захарова Ангелина х=й туса килн\ презентацие к=тартса каласа пар\. Эсир тимл\ итл\р. М\н аса илсе юлнине кайран ыйтусем парса т\р\сл\п.

2.В. И. Давыдов –Анатри сообщении (З. А. тухса к=тартса каласа парать).
Василий Иванович Давыдов-Анатри 1917 ёулта 26 декабрьте Пат=рьел район\нчи Асл= Арапуё\нче хресчен ёемйинче ёуралн=.
В=л ч=ваш хал=х поэч\.Ялти шкулта, Ч=ваш педагогика институт\нче в\ренн\.В=л редактор, куёаруё= пулса \ёлен\.
Давыдов-Анатри с=в=сем, поэм=сем, юмахсем, калавсем ёырн=. Ун=н 40 ытла к\неке пичетленсе тухн=. Х=й\н произведений\сенче Василий Иванович \ёчен хал=ха, Т=ван ё\р шыва мухтать.Кахал, наян ёынсене питлет.
В=л поэт юр=ё та. Ун=н юррисене ч=ваш хал=х\ юратсах юрлать.

3.М\н =нланнине ыйтусем парса т\р\слесси:
— Д.-Анатри кам?
— В=л =ёта ёуралн=?
— М\нсем ёырн=?
— Ун=н юррисене ч=ваш хал=х\ юратсах юрлать-и ?

4. К\неке выставкипе паллашасси.

5. «Тракторпа» юрра юрлаттарасси.

6.Словарь \ё\.
в=рётарать-дразнит х\рхенмест-не жалеет
кърентерет-обижает т=р=шмасть-не старается
мак=ртать-доводит до слез мухтанать-хвастается
Словарь с=мах\сене п\ршер\н малтан учитель вулать, унтан ушк=нпа.

7.С=в=па \ёлесси.
Учитель с=мах\: эп\ сире Д.-Анатри ёырн= «Митрахван» с=вва вуласа пар=п. Эсир тимл\ итл\р, Митрахван м\нле ача пулни ёинчен шух=шл=р. Вуласа п\терн\ хыёё=н калат=р.

1)К=тартулл= вулав.
— Митрахван м\нле ача ?( Митрахван лай=х мар ача.)

2).С=вва илемл\ вулама х=н=хтарасси (1м\ш хутне лай=х вулакан ачасене вулаттарасси, 2-м\ш хутне яп=храх вулакан ачасене).

3). Содержани т=р=х \ёлесси.
-Митрахван ачасене м\н т=вать? (в=рётарать, кърентерет, мак=ртать)
— В=л ёынсен \ёне хисеплет-и?(ёук)
— В=л м\н т=вать? (хуёать йыв=ё туратне,татать ё\м\рт ёеёкине)
Ёав йыв=ёсене ёынсем лартн=. В=л вара в\сене хуёать, ёын \ёне хисеплемест, йыв=ёсене х\рхенмест.
— Митрахван наян ача-и? С=в= й\ркисенче тупса вуласа пар=р.
(П\р ч\пт\м те \ёлемест,
П\лмест уй-хир =ётине,
Ё=к=р м\нле пулнине)
— Эсир ё=к=р м\нле пулнине п\лет\р-и?
Ё=к=р м\нле пулнине ъкерч\ксем т=р=х калаттарасси.(3-м\ш класра в\реннине аса илсе).
— Тата х=ш й\ркесенче эпир в=л кахаллине куратп=р?
(Ёук \ё\пе мухтанать
Ялан йыт= х=валать)

4).Митрахван ёинчен ёых=нулл= калав тутарасси.
(+шра вулан= хыёё=н Митрахван ёинчен каласа параёё\.)

8. Ъкерч\ксемпе \ёлесси.Ыр= тата \ёчен ёын пулас туй=мсене аталантарасси, лай=х \ёе яп=ххинчен уй=рса илме х=н=хтарасси.
— Эп\ сире ъкерч\ксем парат=п. Сир\н ъкерч\к ёинчи \ёе е ачасене хак памалла.
Ачасем йыв=ё лартаёё\. Ку лай=х \ё.
Арёын ача х\р ачана кърентерет. Лай=х мар \ё.
Ача шыв й=тать. Маттур ача. Лай=х.
Арёын ача х\р ачана мак=ртать. Лай=х мар т=вать.
Ку ачасем ч\рчунсене х\рхенмеёё\. Яп=х ачасем.
Ача к\неке вулать. Лай=х ача.
Арёын ача доска ум\нче т=рать. В=л примерсене шутлаймасть. П\лмест, в\ренмен. Лай=х мар ача.
Ку ача кай=ксене апат парать. Лай=х \ё.

Лай=х ача Яп=х ача
йыв=ё лартать кърентерет
\ёлет,шыв й=тать мак=ртать
к\неке вулать х\рхенмест
пул=шать в\ренмест, примерсене шутлаймасть
кай=ксене апат парать
— Пурн=ёра м\нле ачасем т\л пулаёё\? Лай=х ачасем м\н-м\н т=ваёё\?
П\т\млетъ: \ё ё\клет, ъркев ъкерет (Труд человека возвышает, а лень унижает). пир\н лай=х пулма т=р=шмалла. Ыр= \ёсем тумалла. Ыр= \ёсем тусан яп=х ёынран та лай=х ёын пулма пултарать. /ё ёынна илем кърет.

9. Интервью илесси.
Пир\н урока паян корреспондент килн\. В=л сир\нтен интервью илесш\н.
Диалог.
-Ыр= кун пулт=р.
-Эс\ м\н ятл=?
-Миёем\ш класра в\ренет\н?
-Х=ш хулара пур=нат=н?
-Эс\ м\нле ыр= \ёсем т=ват=н?
-Кам пулма \м\тленет\н?
-Сыв= пул.
П\т\млетъ: \м\тл\ ёын ёунатл=.
Эпир сир\нпе 3-м\ш класра Д.-Анатри ёырн= «Ъссен эс\ кам пулан?» юрра в\ренн\чч\. Кам летчик, кам токарь, кам пахчаё= пуласш=нчч\ унта, юрласа аса илер-ха.

10. «Ъссен эс\ кам пулан?» юрра юрласси. (3-м\ш класра в\ренн\. С=вви Д.-Анатрин).
(Леня летчик, Толя токарь, Пав=л пахчаё= пуласш=н.)

11.Кроссвордпа \ёлесси.
Пурн=ёра кам пулмалла? (=ста).
1.Кам ат= ё\лет?
(ат=ё=).
2.Ёак ёынсене п\р с=мах п\рлештерет. М\нле с=мах-ши в=л?
К.В.Иванов в=л кам?, Ёеёп\л Мишши в=л кам?, Д.-Анатри в=л
кам? (с=в=ё=).
3.Кам?
Тим\рпеле в=л \ёлет.
Х\ртет шаккать =сталать.
Т\рл= япала т=вать.(Тим\рё\).
4.Кам?
Арманта в=й хурать, Тыртан ё=н=х ав=ртать.(арманё=).

а т = ё =
с = в = ё =
т и м \ р ё \
а р м а н ё =
П\т\млетъ: пурн=ёра =ста пулмалла. Лай=х =ста пулас тесен нумай п\лмелле. Нумай п\лес тесен т=р=шса в\ренмелле.

12. –ё= (-ё\), -л=х (-л\х) аффиксл= с=махсемпе \ёлеттересси.

а) Ёълерех ас=нн= аффикссем ёинчен калаётарасси.
Кроссвордри с=махсен аффикс\сене кал=р тархасш=н(-ё=(-ё\)).
— Х=ш с=махсем ёумне –ё= аффикс хуш=нн=? М\нш\н?
— Х=ш с=махсем ёумне –ё\ аффикс хуш=нн=? М\нш\н?
(Хыт= с=махсем ёумне –ё=, ёемёе с=махсем ёумне –ё\ аффикс хуш=нн=.)
-Л=х (-л\х) аффикссене хушн= чухне те ёакна шута илмелле.

=) 3-м\ш х=н=хтар=ва пурн=ёласси.
Ачасем х=н=хтар=ва ёырса пурн=ёлаёё\. П\р ача доска ум\нче \ёлет. Аффикссене т\р\слен\ хыёё=н в\ёе-в\ё\н вуласа куёараёё\.

б) П\т\млетъ т=васси.
Что обозначают слова когда прибавляем аффиксы –ё=(-ё\)?
Когда прибавляем эти аффиксы, слова обозначают какой работой занимается человек.
Что обозначают слова когда прибавляем аффиксы –л=х(-л\х)?
Когда прибавляем эти аффиксы, слова обозначают общность предметов, занятую чем-нибудь большую площадь, необходимости чего-нибудь и для чего-то.

III.Урока п\т\млетни, ачасен \ё\сене хаклани.

-Кампа паллашр=м=р?
-Ун=н м\н ятл= с=ввине вулар=м=р?
-Митрахван м\нле ача?
-Пир\н м\нле пулмалла?
/ёрен х=раман =ста пулн=.
Кирек м\нле \ё те =старан х=рать.
Тума йыв=р мар та, шух=шлама йыв=р.
Аллупа \ёле, пуёупа шух=шла.
/нсе хыёнипе \ё пулмасть.

IV.Киле \ё пани.
В.И. Давыдов-Анатри ёырн=«Митрахван» с=вва илемл\ вуласси.

Файлы: Вǎрçǎ ачисем
Размер файла: 7021568 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология