Автор конспекта:
Автор(ы): — Алексеева Нонна Варсонофьевна
Место работы, должность: — МБОУ»Средняя общеобразовательная школа №3″
Регион: — Республика Чувашия
Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее образование
Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)
Класс(ы): — 4 класс
Предмет(ы): — Родной язык
Цель урока: —
1.Прививать любовь к труду.
2. Работать над совершенствованием навыков составления связного рассказа.
Тип урока: — Комбинированный урок
Учащихся в классе (аудитории): — 4
Используемые учебники и учебные пособия: —
Н.Н Чернова, В.И.Игнатьева "Чаваш челхи"
Используемое оборудование: —
Компьютер, слайды, сюжетные картинки
Используемые ЦОР: —
презентация
Краткое описание: — План-конспект урока для 4 класса
Урок план\.
4-м\ш класс.
(122-124 стр.)
Тема: /ё ё\клет, ъркев ъкерет (Труд человека возвышает, а лень унижает).
Д. Анатри «Митрахван».
Урок т\с\: хут=ш урок.
П\лъ т\ллев\сем:1.Пуплев х=н=х\в\сене аталантарасси.
2.Ёых=нулл= калав тума х=н=хтарасси.
3.-ё=(-ё\), -л=х(-л\х) с=мах т=вакан аффикссене
т\р\с ёырма в\рентесси.
Сап=рл=х т\ллев\сем:1.лай=х \ёе яп=ххинчен уй=рса илме
х=н=хтарасси;
2. ыр= та \ёчен ёын пулас туй=мсене
аталатарасси.
Урок меслеч\сем: — учитель с=мах\;
— учитель илемл\ вулав\;
— ачасен пултарулл= вулав\;
— ыйту-хурав;
Пуплеве аталантармалли х=н=хусем:
— с=вва илемл\ вуласси;
— Митрахван \ё\сене к=тартакан й\ркесене тупса
вуласси;
— ыйтусем ёине туллин хуравласси;
— ёых=нулл= калав т=васси.
Кур=мл=х хат\р\сем:1.Презентаци «Д. Анатри».
2.Ачасен т\рл\ \ё\сене с=нлан= ъкерч\ксем.
3.Д.-Анатри ёырн= ача-п=ча к\некисем.
4. Кроссворд.
Ус= курмалли хат\рсем: музыка инструменч\- баян, компьютер.
Урок юх=м\
I
I.Класа й\ркелени.
1.Ачасем урокра хат\ррипе хат\р маррине пал=ртни.
2.Сывл=х сунни.
3.Класра кам пуррипе ёуккине пал=ртни.Дежурн=йпа калаёни.
— Класра кам пур кам ёук?
— Паян м\н кун?
— Ыран м\н кун пулать?
— Паян м\нле число?
— Ёултал=к=н х=ш в=х=ч\?
— Урамра м\нле ёантал=к?
— Ёынсем м\нле т=х=наёё\?
— Йыв=ёсем м\нле лараёё\?
II.Ё\н\ тем=па \ёлени.
1.Урок темипе, т\ллев\семпе паллаштарни.
-Паян пир\н урок теми /ё ё\клет, ъркев ъкерет (Труд человека возвышает, а лень унижает).
Эпир сир\нпе Д.-Анатри с=в=ёпа тата в=л ёырн= к\некесемпе паллаш=п=р. Ун=н «Митрахван» с=ввипе \ёл\п\р. Пурн=ёра м\нле ёын пулмалли ёинчен калаё=п=р. –ё=(-ё\), -л=х(-л\х) аффикссемпе ё\н\ с=махсем т=в=п=р. Хал\ Д.-Анатри ёинчен итлер-ха. Пире ун ёинчен Захарова Ангелина х=й туса килн\ презентацие к=тартса каласа пар\. Эсир тимл\ итл\р. М\н аса илсе юлнине кайран ыйтусем парса т\р\сл\п.
2.В. И. Давыдов –Анатри сообщении (З. А. тухса к=тартса каласа парать).
Василий Иванович Давыдов-Анатри 1917 ёулта 26 декабрьте Пат=рьел район\нчи Асл= Арапуё\нче хресчен ёемйинче ёуралн=.
В=л ч=ваш хал=х поэч\.Ялти шкулта, Ч=ваш педагогика институт\нче в\ренн\.В=л редактор, куёаруё= пулса \ёлен\.
Давыдов-Анатри с=в=сем, поэм=сем, юмахсем, калавсем ёырн=. Ун=н 40 ытла к\неке пичетленсе тухн=. Х=й\н произведений\сенче Василий Иванович \ёчен хал=ха, Т=ван ё\р шыва мухтать.Кахал, наян ёынсене питлет.
В=л поэт юр=ё та. Ун=н юррисене ч=ваш хал=х\ юратсах юрлать.
3.М\н =нланнине ыйтусем парса т\р\слесси:
— Д.-Анатри кам?
— В=л =ёта ёуралн=?
— М\нсем ёырн=?
— Ун=н юррисене ч=ваш хал=х\ юратсах юрлать-и ?
4. К\неке выставкипе паллашасси.
5. «Тракторпа» юрра юрлаттарасси.
6.Словарь \ё\.
в=рётарать-дразнит х\рхенмест-не жалеет
кърентерет-обижает т=р=шмасть-не старается
мак=ртать-доводит до слез мухтанать-хвастается
Словарь с=мах\сене п\ршер\н малтан учитель вулать, унтан ушк=нпа.
7.С=в=па \ёлесси.
Учитель с=мах\: эп\ сире Д.-Анатри ёырн= «Митрахван» с=вва вуласа пар=п. Эсир тимл\ итл\р, Митрахван м\нле ача пулни ёинчен шух=шл=р. Вуласа п\терн\ хыёё=н калат=р.
1)К=тартулл= вулав.
— Митрахван м\нле ача ?( Митрахван лай=х мар ача.)
2).С=вва илемл\ вулама х=н=хтарасси (1м\ш хутне лай=х вулакан ачасене вулаттарасси, 2-м\ш хутне яп=храх вулакан ачасене).
3). Содержани т=р=х \ёлесси.
-Митрахван ачасене м\н т=вать? (в=рётарать, кърентерет, мак=ртать)
— В=л ёынсен \ёне хисеплет-и?(ёук)
— В=л м\н т=вать? (хуёать йыв=ё туратне,татать ё\м\рт ёеёкине)
Ёав йыв=ёсене ёынсем лартн=. В=л вара в\сене хуёать, ёын \ёне хисеплемест, йыв=ёсене х\рхенмест.
— Митрахван наян ача-и? С=в= й\ркисенче тупса вуласа пар=р.
(П\р ч\пт\м те \ёлемест,
П\лмест уй-хир =ётине,
Ё=к=р м\нле пулнине)
— Эсир ё=к=р м\нле пулнине п\лет\р-и?
Ё=к=р м\нле пулнине ъкерч\ксем т=р=х калаттарасси.(3-м\ш класра в\реннине аса илсе).
— Тата х=ш й\ркесенче эпир в=л кахаллине куратп=р?
(Ёук \ё\пе мухтанать
Ялан йыт= х=валать)
4).Митрахван ёинчен ёых=нулл= калав тутарасси.
(+шра вулан= хыёё=н Митрахван ёинчен каласа параёё\.)
8. Ъкерч\ксемпе \ёлесси.Ыр= тата \ёчен ёын пулас туй=мсене аталантарасси, лай=х \ёе яп=ххинчен уй=рса илме х=н=хтарасси.
— Эп\ сире ъкерч\ксем парат=п. Сир\н ъкерч\к ёинчи \ёе е ачасене хак памалла.
Ачасем йыв=ё лартаёё\. Ку лай=х \ё.
Арёын ача х\р ачана кърентерет. Лай=х мар \ё.
Ача шыв й=тать. Маттур ача. Лай=х.
Арёын ача х\р ачана мак=ртать. Лай=х мар т=вать.
Ку ачасем ч\рчунсене х\рхенмеёё\. Яп=х ачасем.
Ача к\неке вулать. Лай=х ача.
Арёын ача доска ум\нче т=рать. В=л примерсене шутлаймасть. П\лмест, в\ренмен. Лай=х мар ача.
Ку ача кай=ксене апат парать. Лай=х \ё.
Лай=х ача Яп=х ача
йыв=ё лартать кърентерет
\ёлет,шыв й=тать мак=ртать
к\неке вулать х\рхенмест
пул=шать в\ренмест, примерсене шутлаймасть
кай=ксене апат парать
— Пурн=ёра м\нле ачасем т\л пулаёё\? Лай=х ачасем м\н-м\н т=ваёё\?
П\т\млетъ: \ё ё\клет, ъркев ъкерет (Труд человека возвышает, а лень унижает). пир\н лай=х пулма т=р=шмалла. Ыр= \ёсем тумалла. Ыр= \ёсем тусан яп=х ёынран та лай=х ёын пулма пултарать. /ё ёынна илем кърет.
9. Интервью илесси.
Пир\н урока паян корреспондент килн\. В=л сир\нтен интервью илесш\н.
Диалог.
-Ыр= кун пулт=р.
-Эс\ м\н ятл=?
-Миёем\ш класра в\ренет\н?
-Х=ш хулара пур=нат=н?
-Эс\ м\нле ыр= \ёсем т=ват=н?
-Кам пулма \м\тленет\н?
-Сыв= пул.
П\т\млетъ: \м\тл\ ёын ёунатл=.
Эпир сир\нпе 3-м\ш класра Д.-Анатри ёырн= «Ъссен эс\ кам пулан?» юрра в\ренн\чч\. Кам летчик, кам токарь, кам пахчаё= пуласш=нчч\ унта, юрласа аса илер-ха.
10. «Ъссен эс\ кам пулан?» юрра юрласси. (3-м\ш класра в\ренн\. С=вви Д.-Анатрин).
(Леня летчик, Толя токарь, Пав=л пахчаё= пуласш=н.)
11.Кроссвордпа \ёлесси.
Пурн=ёра кам пулмалла? (=ста).
1.Кам ат= ё\лет?
(ат=ё=).
2.Ёак ёынсене п\р с=мах п\рлештерет. М\нле с=мах-ши в=л?
К.В.Иванов в=л кам?, Ёеёп\л Мишши в=л кам?, Д.-Анатри в=л
кам? (с=в=ё=).
3.Кам?
Тим\рпеле в=л \ёлет.
Х\ртет шаккать =сталать.
Т\рл= япала т=вать.(Тим\рё\).
4.Кам?
Арманта в=й хурать, Тыртан ё=н=х ав=ртать.(арманё=).
а т = ё =
с = в = ё =
т и м \ р ё \
а р м а н ё =
П\т\млетъ: пурн=ёра =ста пулмалла. Лай=х =ста пулас тесен нумай п\лмелле. Нумай п\лес тесен т=р=шса в\ренмелле.
12. –ё= (-ё\), -л=х (-л\х) аффиксл= с=махсемпе \ёлеттересси.
а) Ёълерех ас=нн= аффикссем ёинчен калаётарасси.
Кроссвордри с=махсен аффикс\сене кал=р тархасш=н(-ё=(-ё\)).
— Х=ш с=махсем ёумне –ё= аффикс хуш=нн=? М\нш\н?
— Х=ш с=махсем ёумне –ё\ аффикс хуш=нн=? М\нш\н?
(Хыт= с=махсем ёумне –ё=, ёемёе с=махсем ёумне –ё\ аффикс хуш=нн=.)
-Л=х (-л\х) аффикссене хушн= чухне те ёакна шута илмелле.
=) 3-м\ш х=н=хтар=ва пурн=ёласси.
Ачасем х=н=хтар=ва ёырса пурн=ёлаёё\. П\р ача доска ум\нче \ёлет. Аффикссене т\р\слен\ хыёё=н в\ёе-в\ё\н вуласа куёараёё\.
б) П\т\млетъ т=васси.
Что обозначают слова когда прибавляем аффиксы –ё=(-ё\)?
Когда прибавляем эти аффиксы, слова обозначают какой работой занимается человек.
Что обозначают слова когда прибавляем аффиксы –л=х(-л\х)?
Когда прибавляем эти аффиксы, слова обозначают общность предметов, занятую чем-нибудь большую площадь, необходимости чего-нибудь и для чего-то.
III.Урока п\т\млетни, ачасен \ё\сене хаклани.
-Кампа паллашр=м=р?
-Ун=н м\н ятл= с=ввине вулар=м=р?
-Митрахван м\нле ача?
-Пир\н м\нле пулмалла?
/ёрен х=раман =ста пулн=.
Кирек м\нле \ё те =старан х=рать.
Тума йыв=р мар та, шух=шлама йыв=р.
Аллупа \ёле, пуёупа шух=шла.
/нсе хыёнипе \ё пулмасть.
IV.Киле \ё пани.
В.И. Давыдов-Анатри ёырн=«Митрахван» с=вва илемл\ вуласси.
Файлы: Вǎрçǎ ачисем
Размер файла: 7021568 байт.