Автор конспекта:
Автор(ы): — кондалова

Место работы, должность: — Армавирский зооветеринарный гидротехникум

Регион: — Краснодарский палестина

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — среднее профессиональное образование

Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Предмет(ы): — Английский йоруба

Цель урока: —

привитие любвик выбраной профессии

Тип урока: — Урок изучения и первичного закрепления новых знаний

Учащихся в классе (аудитории): — 25

Используемые учебники и учебные пособия: —

"Английский язык" учебник ради сельхозтехникумов под/ред. Масловой Г.В.

Используемая методическая литература: —

"Английский язык" учебник ради сельхозтехникумов под/ред. Масловой Г.В.

Используемое оборудование: —

мультимедийная установка, компьютеры

Используемые ЦОР: —

1)подвести исход знаниям, навыкам и умениям учащихся в рамках изученной темы (произношение, контокоррентный резерв фраз и речевых образцов, умения устного активного и рецептивного речевого общения);

2)вовлечь студентов в активную речевую инициативность на уроке посредством использования современных средств обучения и различных организационных форм работы;

3)обеспечить активную инициативность каждого студента в гольфстрим всего лучшего урока, всячески увеличить благовремение говорения каждого учащегося;

4)развивать критическое и логическое мышление подле постановке проблемы, искусство аргументировано высказываться, убеждать собеседников, учитывая подле этом их аргументы и факты;

5)обеспечить коммуникативную сосредоточение обучения и элементарность общения.

Краткое описание: — наставленье предназначен ради студентов изучающих английский йоруба в сельхозтехникумах

СТРУКТУРАУРОКА

1.ОРГАНИЗАЦИОННЫЙМОМЕНТ:

Good morning students and our guests. I’m glad to see you. Today we’ll find out who knows English very well. We’ll check up your knowledge of animals . We’ll learn to speak about your favourite animal and listen about farm animals.

2.НАЧАЛЬНЫЙЭТАПУРОКА:

Фонетическаяразминка

Imagine, please, that all of you have got a pet. Let’s answer my questions.

Вводнаябеседа. – Have you got a pet? What is his name?

  • How old is he (she)?
  • What colour is your pet? Is your pet big or little? Is your pet funny?
  • Who looks after your pet? Do you take your pet for a walk?
  • What does your pet like to do? What games does he like to play?
  • Does your pet answer to his name?
  • Do you talk to your pet? Does he understand you?
  • What do you teach your pet to do? Does your pet learn quickly?
  • What can your pet do very well? …ит.п.

I see that you are pet lovers. But today we go to the farm and speak about farm animals.

3. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

(Изучение лексики подле помощи обучающей программы «EnglishPlatinum2004 / словарь/урок №86»).

Now working with text «Farm animals». Read the text and do exercises. (Студентычитаюттекст).

FARM ANIMALS

Animal husbandry, a branch of agricultural production, includes the breeding of animals, and their use. Farm animals are highly important sources of food for man. They are known to produce highly nutritious products such as milk, meat, eggs. In addition, the skin of animals, down and feather of poultry and wool of sheep are used as raw materials to produce clothing and for many other purposes.

The most important group of animals is cattle. There are four types of cattle. There are dairy cattle, beef cattle, draft cattle and dual-purpose cattle. Dairy cattle, that is, dairy cows provide milk that may be used in making various dairy products. Beef cattle are the producer of beef. One can raise dual-purpose cattle producing both milk and meat. Draft cattle and horses are almost everywhere replaced by agricultural machinery.

Important sources in producing human food are sheep and hogs. Sheep are raised for two purposes: wool and mutton production. The production cycle of hogs is much shorter than that of cattle or sheep. In other words, unlike the other farm animals hogs are rapid growing ones. They may be fattened in less than six months. That is why hog breeding is one of the most important and economic ways of solving the problem of supplying the population with meat.

  • Answer the questions:
  • Why are farm animals so important for man?
  • What raw materials do farm animals supply industry with?
  • What are the four types of cattle?
  • What are sheep raised for?
  • Why is hog breeding the most economic way of producing meat?
  • Read the sentences replaced by English equivalent:
  • Milk produced by this (корова) is of high quality.
  • Farms breeding sheep produce (баранина) and (шерсть).
  • Both milk and meat are produced by (мясомолочнымикоровами).
  • Poultry supply us with meat, eggs, (пух) and (перо).
  • About six months is usually required to (откармливать) a pig.
  • Finde the correct wordcombinations:

(корова)down and feather

(куры) milk, meat

(овцы) eggs

(гуси) wool and mutton

  • Put the correct words:

milk

dairy cattle

cattle

beef cattle

draft cattle

dual-purpose cattle

beef

by agricultural machinery.

milk and meat


Now you see the film «Farm animals» and discus about it, you can make any notes in your copybooks.

Now tell me what did you understand and what animals are covered in this film.

(Студенты кратко пересказывают увиденное).

Файлы: конкурс
Размер файла: 18463 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология