Автор конспекта:
Автор(ы): — Храмова Ирина Сергеевна
Место работы, должность: — МОУ ООшкола №9 г.Борисоглебска Воронежской области Учитель английского языка.
Регион: — Воронежская трансильвания
Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — начальное общее конкреция
Целевая аудитория: — Учащийся (студент)
Класс(ы): — 3 категория
Предмет(ы): — Английский майя-соке
Цель урока: — 1. Развивать умения и навыки устной речи: • Развивать умения понимать на весть текст, сотворенный на знакомом языковом материале; • Учить рассказывать о своём любимом занятии по воскресеньям; • Учить употреблять на речи числительные от 20 задолго 100. • Учить употреблять на речи новые слова и выражения: with, play with a friend, do homework, play tennis, walk with a dog. Оборудование: обучающая компьютерная радиотелепрограмма “enjoy English 3”, презентование урока.
Тип урока: — Урок изучения и первичного закрепления новых знаний
Используемые учебники и учебные пособия: —
"Enjoy English 3" Биболетова М.З., Денисенко О.А.
Краткое описание: — Ход урока. 1. Today we’ll get to know how to count from 20 to100, how to tell about your favourite hobby and expressions. We’ll learn how to understand the audio- text which is structured in the form of the dialogue. Сегодня мы научимся употреблять на речи числительные от 20 задолго 100; попробуем рассказать о любимом занятии на воскресенье, используя новые слова; будем развивать опытность понимать на весть текст, который-нибудь построен на форме диалога. And the theme of our class you can see at the screen “How wonderful if you can count”. And it’s really great because you can count how many gifts you’ll get on NY and so on. 2. Фон.зарядка. Let’s our oral drills. Сегодня наша фон.заряка основывается на вопросах «Можно мне…» Look at the board. You can see a basic patron of the question. May I ask a question? May I have some tea? May I go home? May I walk with Tim? May I come in? May I go to Martin? May I run and swim? May I count from one to nineteen? 3. Now let’s listen to the tape. But first of all let’s say — what is the fox’s name? (Bess) — what is the cocks’s name? (Nick) — what is the dog’s name? (Jack) Did everybody remember it? Вы все это помните? Let’s listen to the tape and try to guess what each of them likes to do? Click the image of the animal on and then the activity it likes to do. If you’ll do in a right way the picture is moving. 4. Our animals can count to 20. So can you. Let’s remember this figers. Учитель называет числа, ребятня показывают карточки. Вводим правила образования десятков. (слайд 3-5). Let’s do ex.2 on p.45. Read the task and count. 5. It’s time to learn new words. Look at the board and say after me. Now open your vocabulary and write down them. 6. Let’s do ex.4 on p.46 Let’s check. And now look at the board and try to answer on questions. 7. We know what animals like to do on Sundays. And now I want to get to know about yours favourite activities on Sunday. Use this paten to answer my question. “ What do you like to do on Sundays?” 8. Home task : ex.3 p46, learn new worlds, work book-ex.1,p.30.
Файлы: 3 категория А.ppt
Размер файла: 156160 байт.