Автор конспекта:
Автор(ы): — Жеребцова Татьяна Владимировна

Место работы, должность: — МОУ СОШ №11 г.Вольска Саратовской области

Регион: — Саратовская область

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — начальное общее образование

Целевая аудитория: — Учащийся (студент)

Класс(ы): — 4 класс

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: —

научить отвечать учащихся на вопросы: What do animals do for people? What do people do for animals?

Тип урока: — Комбинированный урок

Учащихся в классе (аудитории): — 10

Используемые учебники и учебные пособия: —

Учебник М.З.Биболетова 4 класс, 2009 г

Используемая методическая литература: —

поурочные разработки к учебнику М.З.Биболетова 4 класс, 2009г

Используемое оборудование: —

карточки, презентация

Используемые ЦОР: —

презентация

Краткое описание: — научить учащихся отвечать на вопросы, повторить животных

1.Мотивация (самоопределение) к учебной деятельности

-Good morning, children. My name is Tatiana Vladimirovna. Let’s begin our lesson.

-What date is it today? — Today is the…

-What is the weather today?- The weather is ….

Let’s doa phonetic exercises. Look at the screen and repeat the words all together:

An elephant, a dog, a cat, a cow, a horse, a pig, a sheep, a goat, a donkey, a rabbit, a fox, a tiger

-Well done!

Look at the blackboard (screen)and read the sentence:

Doing is better than saying.

-What word isimportantin this sentence? ( doing )

I wish you good luck.

-Today we shall work ingroups and individually. (Rulesforworking ingroups: help each other, listen your classmates)

— В конце урока каждый из вас оценит свою деятельность через самостоятельную работу.

2.Актуализация и фиксирование индивидуального затруднения в пробном действии

Today we shall repeat the animals.

I didn’t write the theme of our lesson. Youwillhelpme.

— What do animals do for people?

-….help people

-What do people do for animals?

-feed, make a houses, take for a walk

— Could you tell me, what the theme is of our lesson?

— Yes, you’re right! We’re going to speak about animals and people. And the theme of our lesson is «How do people and animals help each other?»

3.Построениепроектавыходаиззатруднения

During our lesson we should answer the questions: What do animals do for people? Whatdopeopledoforanimals? –

What is the aim of our lesson?

The aim: we must learn to answer questions: What do animals do for people? What do people do for animals?

4.Реализацияпостроенияпроекта

We start our work.

Nowyoushallworkingroups.

The first group choosesanimalsthathelppeople

Thesecondgroupchoosespictureswhenwecanseehowdopeoplecanhelpanimals

You have 1minute.

Let’scheckupyourwork.

The second group must listen the first group and find mistakes.

-What do animals do for people? ( The animals help people; carry things, people; give clothes and food)

The first group must listen the second group and find mistakes.

-What do people do for animals? ( People make a houses; take for a walk; feed, wash animals)

-Well done!

5.Первичное закрепление с проговариванием во внешней речи

Let’scontinue.

1)Now we shall listen the text about animal and then answer two questions: «What animal is it?», «What does animal do for people?»

-Have you got a pet?

-Yes, I have got a camel

— What’s its name?

-Ashby

-What does it like to eat?

— Grass and apples

— What is it like?

-Ashby is big, kind and strong

— What can it do?

-Ashby helps my father to carry things.

-What animal is it?

-What do animal do for people?-

-Yes, you’re right! Ashby helps to carry things.

Физминутка

Let’s have a rest.

2) Let’splayalltogether.

I give you masks and you may go to the blackboard. Now we have a small theatre. You can say: who are you? And how do you help people? Example: I am a bee. I give food for people.

— And you?

-What animal helps people? – A dog,….

-carry things, people? — A camel, a horse, a donkey, an elephant …

-give clothes?- a sheep, a goat, ….

-give food?- a cow, a bee, a hen, a duck, …

-Ok! Sit down, please! Let’s continue.

7.Самостоятельная работа с самопроверкой по эталону

Now we shall work individually.

You should make sentences and get answers to questions: What do animals do for people? Whatdopeopledoforanimals?

1)helps, the dog, people — The dog helps people.

2) clothes, the animal, gives, food, and – The animal gives clothes and food.

3) feed, and, people, wash, animals – People feed and wash animals

Let’s check up your work

-Give your task your friend and check up mistakes. Look at the blackboard.

If you have not mistakes, your mark is 5

If you have one mistake, your mark is 4

………

If you don’t do this task you may try do it at home.

7.Этап рефлексия учебной деятельности на уроке (итог урока)

-What the theme is of our lesson?

-Итак, какая тема урока была?

-Can we answer questions: What do animals do for people? What do people do for animals?

9.Домашнее задание

-Openyourdiariesandwritehomework:
1)Разгадать загадки по теме «Животные»
2) Разгадать кроссворд по теме «Животные»

…..your mark is 5, …4…You were active and clever today.

— Our lesson is over. Thank you for your work.

Файлы: Копия День Святого Валентина.zip
Размер файла: 3726046 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология