Автор конспекта:
Автор(ы): — Ермаченкова Екатерина Михайловна

Место работы, должность: —

г. Фролово, МКОУСОШ№5, учитель английского языка

Регион: — Волгоградская область

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — начальное общее образование

Целевая аудитория: — Учащийся (студент)

Класс(ы): — 4 класс

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: —

к концу урока дети смогут рассказать диалог, о том какую одежду они хотели бы купить в магазине.

Тип урока: — Урок изучения и первичного закрепления новых знаний

Используемые учебники и учебные пособия: —

Биболетова

Используемое оборудование: —

интерактивная доска, картинки, чистые листы, презентация учителя.

Краткое описание: —

1. Закрепить произношение звуков: [ ], [ ], [ ], [ ].

2. Повторить изученную лексику.

3. Практиковать в устном высказывании.

4. Практиковать в диалогической речи.

Речь учителя

Предполагаемый ответ ученика

I

Good morning boys and girls.

Who is on duty today?

What date is it today?

What day of the week is it today?

Today we will speak about our favourite clothes.

II

Look at the black board.

The sound [ ]. Repeat after me:

shirt, T-shirt, shoes, shorts

The sound [ ]. Repeat after me:

red, help, dress, sweater

The sound [ ]. Repeat after me:

blue, boots, shoes

The sound [ ]. Repeat after me:

raincoat, trainers

Read one by one.

III

The next task.

Mach the words and the pictures.

IV

Find and separate the words about the clothes.

V

Please, answer my questions:

1. When did you go shopping last time?

2. What new clothes did you buy?

3. What colour clothes do you like to wear?

4. What do you wear when it’s cold?

5. What do you usually wear at school?

VI

What clothes can girls wear?

What clothes can boys wear?

Make the list of clothes.

(групповая работа)

VII

Let’s wear the girl Jane and the boy Tom.

(групповая работа: все ребята команды обсуждают какую одежду они выбрали для Джэин и Тома, и только один участник прикрепляет картинки)

VIII Физ. минутка

Up, down, up, down,

Which is the way

to London town?

Where? Where?

Up in the air,

Close your eyes-

And you are there!

IX

Look at these phrases.

Repeat after me: Can I help you?
Here you are.
Anything else?
How much is it (are they)?
No, thank you. That’s all.
I’d like to… .

Let’s read and translate.

X

Fill in the gaps:

1.

Shop assistant: Can I … you?
Tom: Show me the jacket, … .
Shop assistant: Here … … .
Tom: Great! It’s nice and warm! Shop assistant: Good, anything else?
Tom: No, thank you. That’s all.

You are, help, trousers.

2.

Tim: Excuse me, can you … the trousers?
Shop assistant: Yes, … .
Tim: How … … they?
Shop assistant: … … .
Tim: Here you are.
Shop assistant: Thank you.

Much are, show, 15$, please.

XI

And now please, make your dialogue.

Вам понравился урок?

Что мы делали сегодня на уроке?

Что нового вы узнали?

Что научились делать?

Как вы думаете, какую оценку у нас получил … ? (Your mark is …)

Write down your homework:

1.

Make up a list of clothes you can take in your trip.

2.

I like to wear … in summer.
I like to wear … in autumn.
I like to wear … in winter.
I like to wear … in spring.

Stand up. The lesson is over. Good bye.

Good morning our teacher.

I am on duty today.

Today is …

Today is …

Дети повторяют за учителем.

Дети сами читают слова.

Дети соединяют слова с картинками. (Blouse, boots, hat, cap, coat, dress, jacket, jeans, shoes, trainers, trousers, raincoat, sweater, mittens, umbrella, T-shirt).

Blouse/ boots/ hat/ cap/ coat/ dress/ jacket/ jeans/ shoes/ trainers/ trousers/ raincoat/ sweater/ mittens.

1. Last month I went shopping.

2. I bought the dress and the shoes.

3. I like white and red.

4. when it’s cold, I wear the mittens and the coat.

5. I usually wear the blouse and the trousers at school.

Girls wear the dress, jeans, sweater and the shoes.

Boys wear the blouse, cap, trainers and the trousers.

I would like Jane to wear the dress and the shoes.

I would like Tom to wear the blouse and the trousers.

Дети повторяют слова и движения.

Up, down, up, down,

(Поднимаем руки вверх и вниз.)

Which is the way

(Разводим руки в стороны.)

to London town?

Where? Where?

(Поворачиваемся в стороны.)

Up in the air,

(Смотрим по сторонам.)

Close your eyes-

(Закрываем глаза.)

And you are there!

(Открываем глаза.)

(Дети читают и переводят)

Чем я могу вам помочь?

Пожалуйста, вот.

Что-нибудь еще?

Сколько это стоит?

Нет, спасибо. Все.

Мне бы хотелось … .

Shop assistant: Can I help you?

Tom: Show me the jacket, trousers.
Shop assistant: Here you are.
Tom: Great! It’s nice and warm!

Shop assistant: Good, anything else?
Tom: No, thank you. That’s all

Tim: Excuse me, can you show the trousers?
Shop assistant: Yes, please.
Tim: How much are they?
Shop assistant: 15$.
Tim: Here you are.
Shop assistant: Thank you.

Саша: Excuse me, can you show the dress?
Лена: Yes, please.
Саша: How much are they?
Лена: 20$.

Саша: Here you are.
Лена: Thank you.

Отвечают на вопросы.

Ставят друг другу оценки.

Good bye.

Файлы: Как ты помогаешь Земле.rar
Размер файла: 571815 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология