Автор конспекта:
Автор(ы): — Сергеева Евгения Владимировна

Место работы, должность: — МБОУ «Лицей №28 г.Йошкар-Олы»

Регион: — Республика Марий Эл

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее образование
Уровень образования: — среднее (полное) общее образование

Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Класс(ы): — 6 класс
Класс(ы): — 7 класс

Предмет(ы): — Английский язык
Предмет(ы): — Музыка

Цель урока: —

Научить коммуникативной компетенции по теме «Music»

Тип урока: — Комбинированный урок

Учащихся в классе (аудитории): — 26

Используемые учебники и учебные пособия: —

Н.Н.Деревянко С.В.Жаворонкова и др.”NewmillenniumEnglish”для 7класса

Используемое оборудование: —

Монитор компьютера, либо экран проектора, либо телевизионный экран, доска.

Краткое описание: — Комбинированный урок музыки и английского языка

Темаурока: Music in the child’s life

Цель урока: Научить коммуникативной компетенции по теме «Music»

Задачи: Практическая: 1)Активизировать в речи учащихся употребление лексики по теме “Music”

2) Практиковать учащихся во всех видах речевой деятельности.

3) Тренировать употребление глагола “NEED” в PresentSimpleTense.

Воспитательная: 1) Прививать чувство прекрасного через общение на тему «Музыка»

2) Воспитывать чувство уважения к людям с разными предпочтениями в области музыки.

Образовательная: Побуждать к высказываниям по теме.

Ходурока:

1. Приветствиеучителя.

Good morning, my dear pupils, our dear guests! I’m very glad to see you here, please, take your places and try to get pleasure. Today we have both English and music lesson, and its name is “Music in the child’s life”. I hope, it will be very interesting and unusual lesson.

The epigraph for the lesson is the expression of Annie Tomilson, she is an Artistic Director of Los Angeles children’s choir:

“When children sing beautifully, It speaks directly to the soil”

How do you understand these words? What do you feel about it?

On the blackboard: (soil-душа)

2. Warming up.

At first, answer, please, some my questions:

1. What do the children usually need? (when they are very little babies)

Possible answers: (parents, home, food, love, care, attention, toys)

2. So, then the child grows, and he needs something different…what is it?

Possible answers: (school, school things-pens, pencils, books…clothes, friends, teachers, music)

3. Can you imagine a day without music?

Of course, music is very important part of our life. We listen to it everywhere- at home, at school-at music lessons, in the street, with your friends…

3. Work at grammar.

Now we are going to work at grammar. Look at the blackboard, and remember how the verb “NEED” changes in the Present Simple Tense. (Приложение 1)

TO NEED

I need We need

You need You need

He needs They need

She needs

It needs

When we make negative form and a question, we need two special words: DO DOES

4. New words.

Open your little copybooks, write down the date and the name of the lesson.

Let’s write some new words for today’s lesson:

Lullaby ['lᴧlƏbai]

Solo ['SƏlƏu]

Soloist [SƏulƏuist]

Choir [kwaiƏ]

Chorus ['ko:rƏs]

5. Writing.

The task is: Make a negative form and a question of the sentences.

1) Little babies need love and care.

Answer: They don’t need the shopping.

Do they need music?

2) Il’ya needs rock music to be cool.

Answer: He doesn’t need lullabies.

Does he need music lessons at school?

6. Oral work.

The next task is: “Put the words in the right order to make the sentences”. (Приложение 2)

a) need, songs, beautiful, We, to sing

b) lullabies, babies, All, need

c) soloist, Our, needs, a choir, good

d) to have, I, music, a rest, need

e) to sing, children, a choir, Some, need, there

f) moment, our, of, Music, us, life, helps, every

7. Checking the homework.

Your homework was to make short dialogues about music in your life. Have you prepared them?

(Pupil’s answers)

Have you found any mistakes in the dialogues? Let’s correct them.

The tastes are very different, especially in music. Of course, music is very important part of our life. Let’s listen to our music teacher and then talk about different music styles.

8. Russian part of the lesson. Рассказ о назначении музыки.

Музыка одних давит, делает ничтожными, маленькими. Других поднимает и возвышает в собственных глазах. Третьим говорит о красоте и бесконечности мира. Первых быть не должно. А какая музыка звучит в вашей жизни, давайте поговорим об этом сегодня.

Ø Можете ли вы представить себе день без музыки?

Ø А какую музыку вы обычно слушаете? (направления, стили?)

Работа с доской (На доске нарисовано дерево, в основании которого написано : жизнь

life

Учащиеся называют известные им стили музыки, учитель подписывает их названия на ветки дерева.)

Учащиеся работают в тетради по музыке.

Ø Всегда ли слушаете одно и то же?

(Вывод: зависит от настроения, от возраста)

Ø Всем ли нравится одинаковая музыка?

(Вывод: если мы хотим, чтобы уважительно относились к тому, что слушаем мы, то и нам нужно относиться с уважением к тому, что слушают другие)

9. English part of the lesson.

Work on the blackboard.

Let’s translate these styles in English.

Rock music heavy metal classical music

Folk music rap modern music

Pop music opera hip-hop

10. Oral work.

Now I’m going to read you the characteristics of music styles, and you must say what style it is.

a) These are songs that were created by ordinary people. These music reflects the traditions of the country. (folk music)

b) It is played on electrical instruments and repeats a few simple phrases. It was made popular by Elvis Presley. (rock music)

c) It’s loud music with a strong beat and with the electrical guitar. The singers often have long hair and wear black clothes.(heavy metal)

d) It’s kind of music that the most of modern teenagers like. (hip-hop)

The next part of our lesson will be in Russian again. It will be about the differences between classical and modern music.

11. Russian part of the lesson. Учитель музыки: Поговорим о вашей любимой музыке, о том, что вам нравится. Скажите, какие чувства вызывает у вас эта музыка? Я согласна, что эта музыка интересна, поднимает настроение. Это стиль жизни тысяч людей нового поколения. Можно ли назвать такую музыку модной? А современной? Можно ли отнести к современной классическую музыку? Почему? Что означает термин “современная музыка”?

(Запись термина «современная музыка» в тетрадь)

Термин “современная музыка”– это музыка, созданная в наше время; в более широком и глубоком понимании – это музыка, отвечающая передовым идеям и идеалам нашего времени.

Радость, счастье, печаль… Cкажите, такие чувства существуют в наше время? Они современны? Конечно, это чувства, на которые моды не существует. Сначала вы утверждали, что классическая музыка не современна, но ее чувства, идеи, мысли созвучны людям сегодняшнего дня.

Принципы современной музыки: (запись в тетрадь)

1) создана в наше время,

2) отвечает передовым идеям,

3) говорит о чувствах, на которые моды не существует.

“Классическая музыка» — это музыка прошлого, выдержавшая испытание временем и имеющая академический характер. Классические музыкальные инструменты – фортепиано, клавесин, орган, скрипка. Типичным для исполнения классической музыки является симфонический оркестр.

Есть множество различных организаций, в которых дети разных возрастов занимаются музыкой, поют песни различных стилей и направлений. Вашим домашним заданием было подготовить небольшое сообщение об одной выбранной вами такой организации.

Проверка домашнего задания. (1-2 учащихся)

Итак, необходимо помнить, что музыка – это, прежде всего, язык души. Именно поэтому музыка прошлых времен не тускнеет от времени, а напротив, живет одним целым с искусством наших дней, участвуя в нашей жизни.

12. English part of the lesson. Listening and watching.

Now we’re going to watch and listen to different children’s opinions of the Los Angeles choir.

(Приложение3)

Answer, please, some questions:

a) Do the children like singing in their choir?

b) Is music very important to them?

c) Do they love their teacher?

d) What song have you listened to?

e) Is music anything special for them?

f) What connects people, in their opinion?

g) Do they love working in a group?

h) How do the children express their feelings – in a positive, or negative way?

i) How do you understand the expression “Singing is a way of life”?

And since today’s lesson I would like you to try to express your feelings in singing.

13. Reading.

Now we’re going to learn a very beautiful new song by Kelly Family “Every baby”. But at first we should read it and find out the meaning of all unknown words. (Приложение4)

14. Russian part of the lesson. Распевка. (Приложение5)

15. Singing the song on the video. (Приложение6)

Conclusion after singing: I would like you to understand, that when singing is a way of life, it’s not the worst way of life, it’s one of the best one. I hope, you will sing. Sing, and be happier – as the children of Los Angeles choir.

16. End of the lesson.

Our lesson comes to end. Your hometask is: learn the new song by heart. Thank you for your attention, you may be free.

Файлы: Приложение 5.jpg
Размер файла: 43937 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология