Автор конспекта:
Автор(ы): — Минкина Татьяна Владимировна

Место работы, должность: — МБОУ «Женская гуманитарная гимназия» города Череповца,учитель английского языка Регион: Вологодская область

Регион: — Город Москва

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — начальное общее образование
Уровень образования: — основное общее образование

Целевая аудитория: — Учащийся (студент)
Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Класс(ы): — 4 класс
Класс(ы): — 5 класс
Класс(ы): — 6 класс

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: —

Урок английского языка в 4 классе

МБОУ «Женская гуманитарная гимназия».

Учитель: Т.В.Минкина.

Тема урока: «Моя школа».

Задачи:

I.Образовательные:

1.Формирование навыков устной речи на основе прочитанного текста.

2.Активизация употребления лексики по теме «Школа».

3. Формирование грамматических навыков образования разделительных вопросов.

II. Развивающие:

Развитие интеллектуально-познавательных УД работы с текстом (действий по осознанному чтению, работе с компонентами текста, умению цитировать), социально-коммуникативных УД (действий по организации учебного сотрудничества в группах), познавательных общеучебных УД (действий смыслового чтения).

III.Воспитательные:

1.Способствовать воспитанию интереса к изучению английского языка.

2.Способствовать воспитанию этического отношения к школе Оснащение урока: текст «My School», задания к тексту, карточки с названиями предметов, расписание уроков на английском языке, фото-рассказ «All-Girls School», смайлик с набором улыбок, запись домашнего задания на доске.

Ход урока:

I.Оргмомент.

1. Приветствие.

Т. – Good morning, dear girls!

P.- Good morning, dear teacher!

T.-We are glad to greet our guests at the lesson.

2. Физкультминутка (рифмовка-формы глаголов с танцевальными движениями)

3.Тема урока, его цель и задачи.

Т.-What is the topic of our lesson today? (Надоске: «All-Girls School»).

Р1- The topic of our lesson today is «All-Girls School».

T.-What have you done? What can you do now? (примерные ответы)

1.I have learnt new words. I can use them now.

2.We have made our time-table. I can speak about my lessons now.

3.We have read about Santy's school. I can tell about it now.

4.We have discussed different classes. I can tell about my classes now.

5.We have learnt about Primary school in Great Britain. We can tell about it now.

6.We have read about our all-girls school. We want to speak about it now.

T.-What should we do to learn to tell about our school?

P1P2P3-We should make the outline and retell the text, then learn the story.

4.Today you'll work in 4 groups.Be friendly and active! Divide the tasks among the members of your group. Check all the answers together.

II.Формирование грамматических навыков образования разделительных вопросов.

Complete the questions: — Gr1 Gr2 Gr3 Gr4 . You’ve got 4 min to get ready.

1.It is a special school, …?

2.He can't draw well, …?

3.They are not interested in theatre, …?

4.We can count from 1 to 10, …?

5.He likes to play football, …?

6.They laugh a lot on the way to school, …?

7.She doesn't play the violin, …?

8.We like our school, …?

Проверка выполнения задания.

T.-Let's check the answers, circle the wrong questions. I want the groups to read the questions one by one. – P1P2P3P4P5P6P7P8.

T.-What is your result? — Gr1 Gr2 Gr3 Gr4. Assess the work of your group.

– P1P2P3P4

III.Активизация употребления лексики по теме «Школа» в устной речи.

1.T.- Look at the time-table , read the lessons of your favourite day.

– P1P2P3P4 (из каждой группы).

T. — Assess the work of your group.

– P1P2P3P4 (All pupils worked well.)

2.T.- Take the cards with the names of the classes. Get ready to pantomime the class you've got. Other girls will guess the class and will tell what you do at the classes. You’ve got 1 min to get ready.

— Gr1 Gr2 Gr3 Gr4. (It’s English, we speak English, read, write, recite the poems and answer the questions at English.)

T. — Assess the work of your group.

– P1P2P3P4 (Ann should be more active.)

IV.Формирование навыков чтения, устной речи на основе прочитанного текста.

T.-Read the statements and answer using the text, circle the wrong answers.

True, false or don't know ?

1.We celebrate Columbus Day every year.

2.We have our school song.

3.At school we learn how to get on with other children.

4.We usually have 6 lessons.

5.We sing songs at the lessons of Art.

6.Senior pupils showed «The Nativity Tale».

7. We are not busy at all-girls school.

8. All girls want to be well-educated, they study well.

-P1P2P3P4 (из каждой группы).

T.- Assess the work of your group.

Физкультминутка №2 (движения под рифмовку).

Answer the questions about your school: -P1-Gr2

1.What school do you study at?

2.When do you have classes?

3.How many lessons a day do you usually have?

4.What do you usually do at your lessons of English, I wonder?

5.What do you usually do at your lessons of Russian?

6.Do you like to learn the rules?

7.Are you a good pupil?

8.What can you do well?

T.- Assess the work of your group.

-P1P2P3P4 (из каждой группы).

VI.Now you are going to see the photo story about all-girls school. Be very careful, try to remember it. Read the given statements, not all statements are right.

Choose the facts to illustrate the photo story. Use the text to prove it.

1.We draw and paint.

2.We play outdoors.

3.We like Maths.

4.We learn English.

5.We swim in the swimming pool.

6.We watch TV.

7.There's a ceremony of the last school bell.

8.We sing songs.

9.We learn the dances of different countries.

10.We have a concert on Christmas.

11.We have our holidays and traditions.

12.We do fitness.

13.Girls are interested in music.

14.We like our school.

Просмотр фото-рассказа «All-Girls School».

T.-You’ve got 4 min to get ready.

— Gr1 Gr2 Gr3 Gr4. Assess the work of your group.

– P1P2P3P4

VII.Итог урока.

1.What have you done at the lesson? What can you do now?

– P1P2P3P4

2.Т.- I liked the way you worked today. What marks can we give to the members of your group?

-P1P2P3P4

3.How did you like the lesson? Show it with the help of our smile.

VIII.Домашнее задание:

-To get a «5» learn the story.

— To get a «4» retell the story, using an outline.

VIII.Конец урока.

T-See you later! Enjoy yourself!

P1-See you on Thursday! All the best to you!

P2-See you to-morrow! It's nice to meet you!

P3-So long! Have a good time!

P5-For a while! We had a great time together!

T.-Thanks a lot! You are very kind, indeed!

Тип урока: — Урок изучения и первичного закрепления новых знаний

Учащихся в классе (аудитории): — -18

Краткое описание: — План урока английского языка,текст о школе,задания к тексту,фото-рассказ о школе.

Ресурс для профильной школы: — Ресурс для профильной школы

Файлы: My School.doc
Размер файла: 24576 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология