Автор конспекта:
Автор(ы): — Сапрыкина Альфия Зявдатовна

Место работы, должность: — МОУ «СОШ №18″г.Муром, учитель английского языка

Регион: — Владимирская область

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — среднее (полное) общее образование

Целевая аудитория: — Учащийся (студент)
Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Класс(ы): — 11 класс

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: — Обобщить лексико-грамматический материал по теме «What helps you to enjoy youselves?»

Тип урока: — Урок обобщения и систематизации знаний

Учащихся в классе (аудитории): — 14

Используемые учебники и учебные пособия: —

О.Л.Гроза "Английский язык нового тысячелетия", 11 класс. Обнинск, Титул, 2001

П.П.Литвинов "Повышаем речевую готовность"

Используемая методическая литература: —

О.Л.Гроза "Английский язык нового тысячелетия", 11 класс, Книга для учителя.Обнинск, Титул, 2001

Л.П.Христорождественская "Практический курс английского языка"(для начинающих), Минск.1993

Используемое оборудование: —

медиа-проектор, компьютер, экран

Краткое описание: — Урок — обобщение Цель: обобщить лексико-грамматический материал по теме "What Helps You to Enjoy Yourselves?" Задачи: 1) активизировать лексико-грамматические моде¬ли в построении высказывания-мнения, высказывания-рас¬суждения, высказывания-описания; 2) развивать инициатив¬ную речь, навыки написания писем, статей с разной коммуникативной целью; 3) развивать воображение, творческую активность, умение слушать. 1.Организационный момент 2. Фонетическая зарядка 3. Вводное слово 4. Проверка домашнего задания Конференция 5. Выставление оценок 6.Практика аудирования Представление (сценка) 7. Задание на дом 8. Окончание урока

Ресурс для профильной школы: — Ресурс для профильной школы

Обобщающий урок-конференция

What Helps You to Enjoy Yourselves?

(11 класс)

План урока-конференции

Цель: обобщить лексико-грамматический материал по теме "What Helps You to Enjoy Yourselves?"

Задачи: 1) активизировать лексико-грамматические моде­ли в построении высказывания-мнения, высказывания-рас­суждения, высказывания-описания;

2) развивать инициатив­ную речь, навыки написания писем, статей с разной коммуникативной целью;

3) развивать воображение, творческую ак­тивность, умение слушать.

ХОД УРОКА

1.
Организационный момент
Teacher: Good morning! Glad to see you!
Sit down, please.
Ученики готовятся к уроку.
2.Фонетическая зарядка
Teacher: Look at the blackboard. Read the words written on it

"Make visible what, without you, might perhaps never have been seen." — Robert Bresson
What comes to your mind? How can you explain these words?What does Robert Bresson mean? In what situation might he say them? What professions do these words describe best?
Ученики обсуждают, высказывают мысли.

3. Вводное слово
Teacher: Today at the lesson you’ll try to "make vis­ible what, without you, might perhaps never have been seen". Actually it won’t be a les­son. It’ll be a conference and you won’t be pupils. Some of you are going to be the repre­sentatives of famous film companies while the others will be very efficient independent ex­perts.
You have been working in pairs. One of you has made a review and the other a critical analysis of the same film. Do not forget to use the ex­pressions we’ve learnt and that you can speak under 3 minutes.
Let’s start.
Ученики слушают, готовятся к конференции.

4.Проверка домашнего задания Конференция
Teacher: Dear colleagues! 1 greet you at our conference whose purpose is to assess some films pro­duced by your companies, the films which in your point of view are worth speaking about. So let’s start!

1.With great pleasure I’d like to present…. from Paramount Pictures.

Thank you! And now we’ll listen to … your independent expert.

2.I’m happy to introduce United Artists and its representative …

The critic of … it’s time for you!

The next company doesn’t need any presenta­tions — New Line Cinema. Their expert…

And last but not least Miramax. …, you are wel­come!

Unfortunately their independent critic isn’t here. So please make notes to be able to speak about the film.

Thanks! Who wants to speak?Any ideas? I think that all the films which have been men­tioned today, are perfect. We are looking forward to seeing new ones produced by the presented companies.
Ученики выступают с подготовленными дома сооб­щениями.

5.Выставление оценок
Teacher: And I must say that your speeches were perfect too. Thank you! Your marks are…

6.Практика аудирования Представление (сценка)

Teacher: Millions of people all over the world admire the films we’ve just discussed. They have become famous thanks to very hard work of very tal­ented directors and brilliant actors. You know that a very competitive audition precedes the filming.

Let’s see a small performance about the audition, then please point out the mistakes of the young actor and give him some advice. (The performance)
Ученики разыгрывают сценку.
Teacher: Mistakes?
Практика говорения "giving advice"

Teacher: Your advice? (If I were you, I’d…, What about..,?, He should/could/ought to, How about + Vmg, Why doesn’t he…?, I strongly advise him, The best thing he could do is to…)
Ученики называют ошибки. Дают советы.

7.Задание на дом

Teacher: Now about your homework. I’ll give you enve­lopes, please don’t open them. There is your home­work inside them.

You must write an article or a letter. Now we’ll discuss each task.
Task

You are Arnold (the young actor). Please, write a com­plaint letter to your mother about today’s audition. You are the director. After today’s audition you have decided to write a script about Arnold (the young actor).

Write it in brief. You are a journalist. Write an article giving rules to those who are going to an audition, and those who are going to be actors.

You are a cameraman. Write a letter to your friend about your dull work, about famous actors and about stupid young actors at auditions, who you have to shoot. You are a journalist. Write a critical article about audi­tions. You are a cleaner. Make a typical entry into your diary about today’s audition.

You are a receptionist. Write an encouraging letter to Arnold (the young actor). Give him some advice.

You are an actress (Susie). Write a gossip letter to your friend describing Arnold (the young actor) and today’s audition.

Teacher; Now please open your envelops and read your task. Are you satisfied? Does everybody under­stand the homework?Ученики обсуждают домашнее задание.

8. Окончание урока

Teacher: The lesson is over. Thank you! Good-bye!

Ученики прощаются.

Файлы: Lesson 2.doc
Размер файла: 162816 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология