Автор конспекта:
Автор(ы): — Широких Полина Алексеевна

Место работы, должность: —

ТМКОУ «Хатангская средняя школа № 1», учитель родного (долганского) языка и литературы

Регион: — Красноярский край

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — начальное общее образование

Целевая аудитория: — Учащийся (студент)

Класс(ы): — 4 класс

Предмет(ы): — Родной язык

Цель урока: —

Дать представление о дополнении как о второстепенном члене предложения.

Тип урока: — Урок изучения и первичного закрепления новых знаний

Используемые учебники и учебные пособия: —

Чтение: учебник для 4 класса долганских школ / Н.А.Попов, И.П.Сотникова.; под ред. Н.М.Артемьева.- СПб.: Просвещение, 2002.

Используемое оборудование: —

Экран, компьютер, мультимедийный проектор, карточки-помощницы «Падежи», памятка «Как найти дополнение?», кроссворд.

Краткое описание: —

Структура урока: 1. Организационный момент (1 мин.) 2. Чистописание (3 мин.) 3. Актуализация знаний (6 мин.) 4. Физминутка (2 мин.) 5. Работа по осмыслению и усвоению нового материала (5 мин.) 6. Работа по выработке умений и навыков применения знаний на практике (15 мин.) 7. Физминутка (2 мин.) 8. Итоги урока (7 мин.) 9. Выставление оценок (1 мин.) 10. Домашнее задание (2 мин.) 11. Рефлексия (1 мин.)

Ход урока

1. Организационный момент.

Дорооболору8, оголор! Олору8. Тетрадьтаргытын арыйы8, числону 4уруйу8. Б6г6886 уруокпут темата «Предложение второстепеннай члена — дополнение».

2. Чистописание.

Тыал, тыаллак, тыаллырар.

- Каннык дифтонг бу тылларга баарый?

-Туок ити тылларга тэ8ий? (Корень).

- ЫА дифтонгу уончата 4уруйу8.

3. Актуализация знаний

1йд228, туок ту4унан ол уруокка кэпсэппипитий? (Распространеннай онтон нераспространеннай предложениелар ту4унан.)

Аны дьиэгитигэр о8орбут заданиегытын проверяйдыаппыт (оголор распространеннай, нераспространеннай предложение ту4унан оло8колорун кэпсииллэр).

Туогунан гинилэр атыттарый? Колубура, кайдак буолуогай? (Распространеннай предложениеларга второстепеннай членнар бааллар)

Тыал 6рэр.

Ити каннык предложениеный? Главнай членнарын бэлиэтээ8. Подлежащий каннык падежка турар?

Аны 2йд228, туок аатай косвеннай падеж? (Ити баар падеж барыта, Основной падеж эрэ буолтак). 3а8ары8 каннык падежтарый ити. Умнубут буоллакытына, памятканы к2р68, онтугун остоолгутугар 4ытар. Оннук предложениета о8ору8, канна ТЫАЛ косвеннай падежка туруогун.

Колубура, Мин к66стээк тыалы т64ээбитим.

Главнай членнары бэлиэтээ8. Каннык тылтан би4иги тылбытыгар ыйытыыта биэриэккитий, гини8 каннык падежка турар? (Винительный падежка).

«Тыал» буо бу предложениега дополнение. Гини8 косвеннай падеж ыйытыытыгар эппиэттэллэр, сказуемыйга относитсалыр. Пунктирнай линияннан гинити8 бэлиэтээ8.

4. Физминутка.

Улакан атактар

Орогунан каамаллар:

«Тооп – тооп – тооп».

Оччугуй атаккааттар

Орогунан hүрэллэр:

«Топ – топ – топ».

5. Работа по осмыслению и усвоению нового материала.

1. Доскоого:

Маляр краскалыыр Маляр коллого4у краскалыыр.

Уол ого чертиттыыр. Уол ого бумагага чертиттыыр.

Оголор бэлэмнэммиттэр. Оголор уруокка бэлэмнэммиттэр.

Тэ8нээ8 предложениелары.

(Распространеннай онтон нераспространеннай предложениелар)

Предложение членнарын бэлиэтэлээ8. Туогунан иккис столбик предложениелара распространенныйдарый? Дополнениелары пуктирынан бэлиэтээ8.

Второстепеннай членнар косвеннай падежтар ыйытыларыгар эппиэттэллэр буоллактарына, предметы к2лл2р2р буоллактарына, дополнение диэн аатталлаллар. Дополнениелар аат тыллар буолаччилар, сказуемыйга относитсалаччилар. Пунктирнай линияннан бэлиэтээллэллэр.

6. Работа по выработке умений и навыков применения знаний на практике.

Ньукуу боскуой 4а4ылы бултааата.

  • Памятканы к2р2-к2р2, бу предложениега дополнениены булу8.
  • Памятка: «Кайдак дополнениены булаччиларый?»

    1. Главнай членнары булабыт.

    2. Второстепеннай членнарга аат тылы булабыт.

    3. Сказуемыйы кытта ыйытыыннан колбуубут.

    4. Падежин уурабыт.

    5. Косвеннай падеж буоллагына – ити дополнение.

    6. Пунктирынан бэлиэтибит.

  • Предложениелары 4уруйу8. Памятканы к2р2-к2р2, дополнениелары булу8. 4оготоктуу бу заданиены о8ору8.
  • Иньиэм чээлкээ копону тиктэ.

    Би4иги уруларбытын к246тэбит.

    Табалар б2р2тт2н к6риэбиттэр.

    Дь22кк2 ыты булбут.

  • 3уруйбакка ойуулар оннутугар тыллары ууру8. Дополнениелары бэлиэтээ8. Памятканы к2р2-к2р2, дополнениелары дакаазтаа8.
  • Би4иги оголору кытта 4ылдьан,

    Маска к2рб6пп6т.

    Гини

    ту4унан кэпсээн,

    оонньообута.

    Кыс оголорго гини8

    биэрбитэ.

    Онтон 2сс62

    ууммута.

    Бадьараакка диэри атааран

    оонньуу барбыта.

    7. Физминутка.

    Биир – туруоока онтон уунуокка,

    Икки – б2кч2й62ккэ, к2нн2ст62кэ.

    5с – ты4ынан 6с хлопок о8оруокка,

    Т62рткэ – илиилэрбин даайбыакка,

    Биэскэ – местебер олоруокка.

    8. Итоги урока.

    Аны э4иги кроссворду таайыаккыт. 32пт6к барытын таайдаккытына тыл таксыага, гини8 буо тыл раздела, канна предложениелары 62рэтэллэр.

    1. Главнай член предложения туок гынар? туок гыныай? диэн ыйытылардаак (сказуемое)

    2. Онно тыллар смысылынан кытта грамматическайдык колбоссоллор. (предложение)

    3. Предложения второстепеннай члена, косвеннай падежтар ыйытыларыгар эппиэттир онтон предметы к2лл2р2р (дополнение)

    4. Кайдак дополнениелары бэлиэтэллэр? (пунктир)

    5. Главнай член предложения туок? ким? диэн ыйытыылардаак. (подлежащее)

    6. Каннык знак предложение б6тэригэр ууруллар? (точка)

    7. Главнай членнары кытта второстепеннай членнардаак предложениены кайдак диэччилэрий? (распространенное)

    8. Икки тыл, смысылынан колбоссубуттар. Биирэ – главнай, икки4э – зависимай. (словосочетание)

    9. Главнай членнардаак эрэ предложениены кайдак диэччилэрий. (нераспространенное)

    с

    к

    а

    з

    у

    е

    м

    о

    е

    п

    р

    е

    д

    л

    о

    ж

    е

    н

    и

    е

    д

    о

    п

    о

    л

    н

    е

    н

    и

    е

    п

    у

    н

    к

    т

    и

    р

    п

    о

    д

    л

    е

    ж

    а

    щ

    е

    е

    т

    о

    ч

    к

    а

    р

    а

    с

    п

    р

    о

    с

    т

    р

    а

    н

    е

    н

    н

    о

    е

    с

    л

    о

    в

    о

    с

    о

    ч

    е

    т

    а

    н

    и

    е

    н

    е

    р

    а

    с

    п

    р

    о

    с

    т

    р

    а

    н

    е

    н

    н

    о

    е

    Каннык разделга 62рэтэллэр предложениелары?

    9. Выставление оценок.

    10. Домашнее задание.

    1. Дополнениелаак биэс предложениета о8ору8, памятканнан разбирайдаа8, ньуучча тылыгар гинилэрин тылбастаа8.

    2. Туок аатай дополнение 62рэти8.

    11. Рефлексия.

    - Ким уруокка барытын туолкулаабыт, заданиелары барытын боско о8орбут, к6н6 к2т2г68.

    - Кыратык ыарагаргаабыт буоллаккытына, к6н былыттан таксарын к2т2г68.

    - Ким уруокка туогу да туолкулаабатак, былыты к2т2г68.

    Файлы: Памятка Как найти дополнение.doc
    Размер файла: 32256 байт.

    ( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология