Автор конспекта:
Автор(ы): — Широких Полина Алексеевна

Место работы, должность: —

ТМК ОУ «Хатангская средняя школа № 1», Учитель долганского языка

Регион: — Красноярский край

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — начальное общее образование

Целевая аудитория: — Учащийся (студент)

Класс(ы): — 4 класс

Предмет(ы): — Родной язык
Предмет(ы): — Русский язык

Цель урока: —

дать понятие распространенного и нераспространенного предложений, сформулировать умение характеризовать предложение по наличию главных и второстепенных членов.

Тип урока: — Урок изучения и первичного закрепления новых знаний

Используемые учебники и учебные пособия: —

Чтение: учебник для 4 класса долганских школ / Н.А.Попов, И.П.Сотникова.; под ред. Н.М.Артемьева.- СПб.: Просвещение, 2002.

Используемое оборудование: —

экран, компьютер, мультимедийный проектор, карточки с заданиями для работы в парах, карточки для рефлексии

Краткое описание: —

Структура урока 1. Организационный момент (2 мин.) 2. Актуализация знаний Билиилэк колбуйа (5 мин.) 3. Чистописание (5 мин.) 4. Физминутка (2 мин.) 5. Работа по осмыслению и усвоению нового материала Синтаксис 2ст2р2 (5 мин.) 6. Работа по выработке умений и навыков применения новых знаний на практике Билэбит, дакаастыыбыт, примердары о8оробут (12 мин.) 7. Физминутка (2 мин.) 8. Итоги урока Творческай 6лэ (7 мин.) 9. Домашнее задание (1 мин.) 10. Выставление оценок (2 мин.) 11. Рефлексия (2 мин.)

Ход урока

  • Организационный момент
  • Дорооболору8, оголор. Б6г6н би4иги «Распространеннай онтон нераспространеннай предложениялар» диэн теманы «Синтаксис – ити интереснай!» диэн творческай проекта о8оруокпут. Уруокпут маннык этаптарынан аа4ыага:

    - «Билиилээк колбуйа».

    - «Синтаксис 2ст2р2»

    - «Билэбит, дакаастыыбыт, примердары о8оробут».

    - «Творческай 6лэ».

    Тетрадьтаргытын арыйы8, б6г6886 к6н числотун онтон «Распространеннай, нераспространеннай предложение» диэн теманы 4уруйу8.

  • Актуализация знаний «Билиилэк колбуйа»
  • Аны би4иги билиилээк колбуйаны арыйыаппыт. Ити аата дьиэгитигэр о8орбут заданиегытын проверяйдыаппыт онтон ыйытыыларга эппиэттиэккит (кардарыакпыт).

  • Каннык заданиены дьиэгитигэр о8орбуккутуй?
  • Аны биирдии предложениета аагы8, главнай членнарын 4а8ары8. («К646н» диэн ко4оонтон 6с предложениены 4уруйбуппут. Грамматическай основаларын бэлиэтээбиппит)

    2) Ыйытыыларга эппиэттээ8 (кардары8):

    1. Каннык тыл разделыгар предложениелары 62рэтэллэр?

    2. Туок аатай предложение?

    3. Туогунан словосочетаниены кытта предложение э8и8-э8иннэрий?

  • Чистописание
  • Экра88а к2р68, э4иги 4уок буквалары ууруоккутун наада. Онтон тетрадьтаргытыгар 4уруйу8. Уурбут буквагытын бэлиэтээ8. Онтон уончата 4уруйу8.

    2й, 2р66, 2ч2с, 2с, б2р2, к2т2р.

  • Физминутка
  • Бу ч2м6йэ – мин э4эм,

    Бу ч2м6йэ – мин эбэм,

    Бу ч2м6йэ – мин тээтэм,

    Бу ч2м6йэ – мин иньиэм,

    Бу ч2м6йэ – мин

    Бу барыта мин кэргэним.

  • Работа по осмыслению и усвоению нового материала «Синтаксис 2ст2р2»
  • Ученик мини-сообщение распространеннай, нераспространеннай предложения ту4унан кэпсиир.

    Ученик: Дулгаан тылыгар предложениелар распространеннай онтон нераспространеннай буолааччылар.

    Главнай членнардаак эрэ предложениены нераспространеннай диэччилэр. Колобура, Уу то8ор.

    Главнай членнары кытта второстепеннай членнар предложениега баар буоллактарына, распространеннай диэччилэр.

    Колобура, Алыыларга т66н уу то8ор.

  • Работа по выработке умений и навыков применения знаний на практике «Билэбит, дакаастыыбыт, примердары о8оробут»
  • 1. Предложениелары тэ8нээ, каннык столбикка распространеннай предложениелар тураллар, канныкка нераспространеннайдар? Предложение главнай членнарын бэлиэтэлээ8.

    Оголор 4ынньаммыттар. 4айын оголор тыага 4ынньаммыттар.

    Гинилэр к2м2л2сп6ттэр. Гинилэр кырдьагас эhэлэригэр

    к2м2л2сп6ттэр.

    Балыктаабыттар. Улакан к62ллэргэ балыктаабыттар.

    2.Оонньуу аата «Ким 6г6с тылы эбиэгэй?».

    К6н тагыста. Кы4ын кэллэ.

    Аны икки камандага 6ллэрсиэппит. Биирдии второстепеннай тылы эбэ-эбэ, э4иги ити предложениелары распространяйдыаккытын наада,. Ол команда 466й62гэ, канныкка предложениета элбэк второстепеннай тыллаак буолуога.

    Колобура,

    К6н тагыста.

    К2м6с к6н тагыста.

    Былыттан к2м6с к6н тагыста.

    Кара8а былыттан к2м6с к6н тагыста.

    Кы4ын кэллэ.

    Каардаак кы4ын кэллэ.

    Тыага каардаак кы4ын кэллэ.

    Т2р22б6т тыага каардаак кы4ын кэллэ.

    3. Пааралыы 6лэлиэккит, ол и4ин биир заданиены иккиэ88ит ылагыт. Аны к2р62пп6т, предложениелары текстка була 4атыгыт дуо? Текстары тэ8нии 4атыыгыт дуо? К2рс62т6к заданиены аагы8, догоргутун туолкулаты8, кайдак о8оруокка нааданый.

    3. Задание карточкаларга.

  • Тексты предложениеларга араары8.
  • Текстары тэ8нээ8. Предложение членнарын бэлиэтээ8.
  • Каннык текст к646886 4арсиэрданы чакчы кэпсиир?
  • 3арсиэрда буолла тыал 6рэр 4эбирдэктэр эргийэллэр.

    Эрдэ 4арсиэрда буолла к646886 тыал 6рэр 4алгы88а к2м6с 4эбирдэктэр эргийэллэр.

  • Физминутка
  • Биирдэ кутуйак тагыста (биир 4иргэ каамаллар)

    Кас чаа4ы к2р2 (токуруйуу ка8ас диэки, у8а диэки)

    Биир, икки, 6с, т62рт (мэньиилэрин 6рд6гэр та4ыйаллар).

    Кутуйак куттанан,

    Короонугар 466рдэ (биир 4иргэ 466рэллэр).

  • Итоги урока «Творческай 6лэ».
  • Бу кэнникии этааппыт аата «Творческай 6лэ».

    Туогу уруокка биллигит?

    Распространеннай предложение дуу нераспространеннай дуу тылга наадалаак?

    Аны ити ту4унан биир уол ого оло8котун и4иллээ8.

    Оло8ко «Кайдак распространеннайы кытта

    нераспространеннай предложение этиспиттэрий?»

    Ити былыр буолбут этэ. Биирдэ Т2р22б6т тыл диэн царь олорбут. Икки уол оголоок этэ. Биир уолун аата Распространеннай предложение этэ. Икки4э буо Нераспространеннай предложение ааттаак этэ.

    Биирдэ царь уолаттарын ыгыран диир: «Оголор, минигин 62рдэри8, оло8кото 4уруйу8. Дьэ уолаттар 6лэлээтилэр онтон м2кк6ст6лэр, ким оло8кото 6ч6гэйэй. Нераспространеннай предложение диир: «Мин оло8ком кылгас буолуога, 6ч6гэйдик 2йд2лл62гэ». Распространеннай предложение эппиэттиир: «Миниэнэ боскуой, интереснай буолуога».

    Оло8колорун 4оготоктуу 4уруйбуттар. Тээтэлэригэр эгэлбиттэр, гини олору аакта. Нераспространеннай предложение оло8котун царь, ааган, ч68к6йб6т, утуйа 4ыспыт. Распространеннай предложение оло8кото олус у4ун буолбут, арыччы б6т6гэ4игэр диэри тиийбит. Царь оло8колору аагыагыгар диэри, уолаттара аттытыгар турбуттар, тээтэлэрэ кый8анарын да, дьаа4ыйарын да, 2р2 тыынарын да к2р2 турбуттар.

    Убайдар, икки а88ы 4атаммат к2рд6ктэрин, туолкулаатылар. Дьэ иккиэтэрэ, бииргэ оло8кону 4уруйан, тээтэлэригэр эгэллилэр. Царь ааган, 62рдэ, оло8кону 42б6лээтэ. Уолаттар бы4аардылар, икки а88ы туокта да гыныа 4уоктарын, гинилэр иккиэттэрэ тэ8ник наадалактарын туолкулаатылар. Онтон 2рд6к тээтэлэрин э8ин-э8ин оло8колорунан 62рдэрэ, дьоллооктук олордулар. Манан оло8ко б6ттэ, ким и4иллээбит — молодец!

  • Домашнее задание
  • Дьиэгитигэр распространеннай, нераспространеннай предложение ту4унан оло8кото 4уруйу8.

  • Выставление оценок.
  • Рефлексия.
  • Б6г6н творческай проекты би4иги о8ордубут.

    Оголор, синтаксис ити интереснай дуо?

    • Ким уруокка барытын туолкулаабыт, к6лэр 4ырайы к2т2г68.

    • Кыратык ыаракаргаабыт буоллаккытына, 4утаарбыт hырайы к2т2г68.

    Файлы: карточки для рефлексии.doc
    Размер файла: 76800 байт.

    ( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология