Автор конспекта:
Автор(ы): — Скворцова Татьяна Ивановна

Место работы, должность: — филиал МБОУ Сосновской СОШ №1 на селе Перкино, гувернер английского языка

Регион: — Тамбовская ветвь

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — дух общее сталактит

Целевая аудитория: — Учащийся (студент)

Класс(ы): — 6 тип

Предмет(ы): — Английский мунда
Предмет(ы): — Литература
Предмет(ы): — Музыка

Цель урока: —

Цели и задачи:

  • развитие у учащихся межкультурной компетенции;
  • активизация коммуникативных умений;
  • совершенствование и уширение лексического запаса;
  • развитие эстетического восприятия мира.

Тип урока: — Комбинированный наставление

Учащихся на классе (аудитории): — 5

Используемые учебники и учебные пособия: —

  • Учебник «Наслаждайся Английским» чтобы 6 класса, М.З.Биболетова и др., издательство«Титул»,2012
  • Используемая методическая литература: —

  • Книга чтобы учителя чтобы 6 класса, М.З.Биболетова. «Титул» 2012
  • Нестандартные уроки английского языка, С.Ю.Бусова, Волгоград, «Корифей», 2006
  • Используемое оборудование: —

    компьютер, интерактивная доска, топливомаслораздаточный материал

    Используемые ЦОР: —

    http://festival.1september.ru/

    Краткое описание: — Краткое описание: Урок предназначен чтобы учащихся 6 класса общеобразовательной школы. Тема:"Seasons Weather". Тип урока — комбинированный. Методы обучения: ИКТ, наглядно-иллюстративный, демонстрационный, репродуктивный.

    Warming up:

    І. Greetings

    Today we’ll speak about seasons and weather. Look through the window! What is the weather like today? Is it snowy? Is it frosty? It is winter. It’s cold and dark in the morning. The days are very short but the nights are very long. It’s December. Soon we’ll celebrate Christmas and New Year.

    ІІ. Phonetic drill:

    Whether the weather is hot
    Or whether the weather is cold
    Whether the weather is fine
    Or whether the weather is not.
    We’ll weather the weather
    Whatever the weather
    Whether we like it or not.

    ІІІ. Brainstorming:

    1. English and Russian sayings and proverbs about seasons and weather.

    Guess and name the season, translate:

  • April showers (ливни) bring May flowers.
  • Its raining cats and dogs.
  • A snowy year is a rich year.
  • One swallow (ласточка) doesn’t make a spring.
  • After rain comes fair (ясная) weather.
  • 2. And now we’d like to hear Russian proverbs!

    3. Put the extra word away and guess the season:

    a) rain, foggy, yellow leaves, snow, cloudy (autumn)
    b) warm, green leaves, first birds, streams (ручьи), May, New Year (spring)
    c) snow, frost, flowers, skate, cold, January (winter)
    d) sunny, grasshopper (кузнечик), July, snowman, swim, hot (summer)

    4. Word-building. Read and guess:

    Snow

    skate

    ice

    frost

    rain

    sun

    Snowy

    skates

    icy

    frosty

    rainfall

    sunny

    Snowstorm

    skating-rink

    ice cube

    frosten

    rainwater

    sunflower

    Snowman

    skater

    ice-cream

    froster

    rainbow

    sunburnt

    Snowdrop

    skating

    icicles

    Father Frost

    raincoat

    sunshine

    Snowboard

    skateboard

    Snowflake

    speed skating

    Snowball

    figuer skating

    White Snow

    Snow Maiden

    5. English traditions: dialogues, situations, speaking.

    Teacher: We know that English speak about weather when they meet. It’s a tradition. Why is it so? The weather in England is unpredictable, changeable, wet, foggy, rainy and warm. What’s the reason? Think and answer.

    Pupil 1: Great Britain is an island.

    Pupil 2: There is water around it.

    Pupil 3: There is Atlantic Ocean near it.

    Pupil 4: There are seas around it.

    Teacher: Now we’ll work in pairs. Look at the situations on the cards you’ve got.

    1 pair:

    — Hello!

    — Hello!

    — I’d like to know the forecast for today.

    — It will be warm, windy, T+20?.

    2 pair:

    — Hello!

    — Hello!

    — How are you?

    -I ’m fine. The weather is nice today, isn’t it?

    — It’s wonderful!

    3 pair:

    — Hello!

    — Hello! I’m going to Irkutsk tomorrow. What will the weather be there?

    — You are lucky! It will be warm, no rain, and the temperature is 25 ? above zero.

    6. Защитапроектов“The weather map of Europe”. Конкурс на лучшего диктора телевидения. На доске — проекты, учащиеся рассказывают о погоде на разных странах Европы. Речь, мимика, жесты, преципитация – учитываются.

    England: It’ll be cloudy and rainy. In the morning it will be foggy. The t? in London- 20 degrees above zero.

    Spain: Cloudy, rainy, wet. The temperature in Madrid is + 20?.

    France: Sunny, windy. The t? in Paris + 22?.

    Italy: No rain, sunny, hot. The t? in Rome +30?.

    Russia: Warm, windy. The t? in Moscow is +20?.

    7. Аудирование: снятиетрудностей, слованадоске: in the sky, mouths, rainwater, fresh, it’s raining hard, umbrellas. Учащиеся образуют 3 группы. Задачи пред аудированием: предупредительно прослушать машинопись , подготовить задания по группам:

    1 танцгруппа — актеры (пантомима)

    2 танцгруппа — (художники (рисунки)

    3 танцгруппа – рассказчики (сообщение на английском языке)

    Представители групп отчитываются пред классом.

    It is raining

    There are dark cloudsin the sky.

    It is getting darker and darker.

    Rain begins falling from the sky.

    Dolly and Bobby are walking in the rain.

    The rain comes down on their faces.

    They try to catch the rain in their mouths.

    They love to play in the rain.

    The rainwater is so fresh!

    Dolly and Bobby are wearing theirraincoats and their rubber boots.

    It is raining hard.

    The streets are getting very wet.

    People are opening theirumbrellas.

    It is raining cats and dogs, they say.

    8. Poetry contest. You know many poems about weather and seasons in English. Let’s recite some poems.

    Snow on trees, on the roofs,
    A snowman in the yard.
    Frost on windows, ice on ponds
    It’s Christmas card!

    Raindrops on the sidewalk
    Like a grasshopper hops
    It dances, jumps and giggle
    And never, never stops.

    Stop falling around
    And having a ball!
    The summer is over
    Look out – it’s fall!

    Rain, rain go away!
    Come again another day!
    Little children want to play
    On a sunny, lovely day!

    May is warm and with lots of sun
    In June school can be fun.
    In July it’s hot, hot, hot!
    In August we travel a lot!

    In September we come back to town,
    In October the leaves are brown,
    November is windy and cold,
    In December the year is very old.

    9. Now listen to the poem and guess. Remember beautiful pictures of winter in Russia.

    Neath lucid skies of cleanest azure

    Под голубыми небесами, великолепными коврами

    The winters rich and dazzling treasure,

    Блестя на солнце, пороша лежит,

    Her gorgeous rugs of snow are spread.

    Прозрачный кедровник на единственном числе синеет,

    The wood is etched against them darkly,

    И ель чрез серебро зеленеет,

    The firs, rime-starred are green and sparkling,

    И речка подо льдом блестит.

    In shiny mail the stream is clad.

    Teacher: A.S. Pushkin is the son of Russian poetry. Listen and guess, please.

    Звучат фрагменты из произведений Чайковского “Времена года”, Гершвина “Летнее время”, Вивальди “Времена года”. На фоне музыки гувернер читает стихи.

    Гонимы вешними лучами
    С окрестных гор уже снега,
    Сбежали мутными ручьями
    На потопленные луга. (It’s spring!)

    Улыбкой ясною природа
    Сквозь морфей встречает утро года!

    Уж сварог осенью дышало,
    Уж реже солнце блистало,
    Короче становился день…(It’s autumn!)

    Унылая пора! Очей очарованье!
    Приятна звук твоя прощальная краса!… (It’s autumn!)

    Вечор, ты помнишь, буран злилась…(It’s winter!)

    Teacher: You’ve learned many poems about nature by A.S.Pushkin. We’d like to listen to you now.

    • Ложился на зябь туман…
    • Приближалась станет скучная пора…
    • В бог годочек дождливая беспогодица стояла бесконечно на дворе…
    • И вот то-то и оно уже трещат морозы,
    • И серебрятся промежду полей…
    • Мелькает, вьется стержневой снег,
      Звездами падая на брег…

    Teacher: Thank you very much. It was great! What season did A.S.Pushkin love most of all? Of course, autumn! Дни поздней осени бранят обыкновенно. Но звук она имя , кореш дорогой!…

    10. Summing up.Чему учились? Чему научились?

    Узналиновыеслова: umbrella, grasshopper, snowdrop, rainbow, swallow, streams, showers, …

    Учились наслаждаться музыкой и поэзией, учились играть и говорить на английском языке. Ктобольшеполучилжетонов?

    Who is the best? Who are the winners?

    Who are the champions?
    Thank you! You were brilliant!

    Файлы: урок на 6 субмодуль.docx
    Размер файла: 22087 байт.

    Рубрики: Искусство Метки:
    ( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология