Автор конспекта:
Автор(ы): — Орехова Лариса Валерьевна

Место работы, должность: — МОУ «Оршанская средняя общеобразовательная школа»

Регион: — Республика Марий Эл

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее строительство

Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Класс(ы): — 7 тип

Предмет(ы): — Другое

Цель урока: —

Цель.Формировать навыки чтения и устной речи.

Задачи:а) основные (коммуникативные):

шлифование навыков работы с текстом (изучающее чтение);

формирование умений оценивать полученную информацию, выражать свое мнение;

совершенствование умений говорения учащихся (монологической речи) по теме; завладение умениями общаться на изучаемом языке.

б) сопутствующие:

совершенствовать фонетические и лексико-грамматические навыки на рамках повыше упомянутых речевых умений;

в) развивающие:

1)развивать мнема и участие учащихся;

2) развивать квалифицированность молва беседу по заданной теме;

3) определять тему, семема по заголовку;

г) воспитательно-образовательные:

1) Воспитание осознанного отношения к внешнему виду;

2)Развитие умений работать на коллективе;

Тип урока: — Комбинированный задача

Учащихся на классе (аудитории): — 14

Краткое описание: — План урока 1. Организация начала урока. 2. Актуализация знаний. 2.1. Определение темы урока по заданному тексту 3. Проверка домашнего задания. 3.1. Вургем могай лийшаш? 3.2. Молан те франтовато чияш тыршеда? 3.3. Кузе чияш ок лий? 3.4. Подведение к теме урока. 4. Работа над новым материалом. 4.1. Словарная стройработа 4.2. Работа с текстом. 4.3. Работа по содержанию. 5. Первичное укрепление 5.1. Работа на группах 5.2. Введение конструкции Модельер имя мыле гын, … чияш темлем ыле 5.3. Демонстрация моделей школьной формы, составленной детьми. 6. Задание воеже внеурочной самостоятельной работы 7. Рефлексия урока

Тема: Школышко кузе чийыман?

Цель.Формировать навыки чтения и устной речи.

Задачи:а) основные (коммуникативные):

шлифование навыков работы с текстом (изучающее чтение);

формирование умений оценивать полученную информацию, выражать свое мнение;

совершенствование умений говорения учащихся (монологической речи) по теме; завладение умениями общаться на изучаемом языке.

б) сопутствующие:

совершенствовать фонетические и лексико-грамматические навыки на рамках повыше упомянутых речевых умений;

в) развивающие:

1)развивать мнема и участие учащихся;

2) развивать квалифицированность молва беседу по заданной теме;

3) определять тему, семема по заголовку;

г) воспитательно-образовательные:

1) Воспитание осознанного отношения к внешнему виду;

2)Развитие умений работать на коллективе;

Тип урока:комбинированный.

Оборудование: Мультимедийная установка, презентование к куроку, рисунки, документ А3, фломастеры.

Ход урока.

1. Организация начала урока.

— Салам лийже, йоча – влак!

— Салам лийже, уна – влак!

2. Актуализация знаний.

2.1.Определение темы урока по заданному тексту

Вера эрдене школышко погына. Тудо рундук гычйыли – юли койшо (блестящий) юбкым, шийын действительно шортньын койшо кофтым лукто действительно чиен шогале, ончыкыжо аважын мотор шержым сакыш, йолеш кукшо таганан (на высоком каблуке) туфльым чыкалтыш. Воштончыш ончылно (перед зеркалом) 15 минут пордо действительно школыш лектын кайыш.

— Ребята, о чем говорится на тексте?

— Йоча-влак, кузешонеда, удырын чийыме вургемже школлан келшен толеш мо?

— Школыш йыли – йули койшо вургемым чияш лиеш мо?

— Тыгай вургем сайын коеш?

(Школыш йыли – юли койшо вургемым чияш ок лий.

Мыят тыгак шонем. Тыгай вургем сайын ок кой.)

2.2. Постановка цели и задач урока.

— Как вам думаете, какова дукс нашего урока?

- Будем говорить о том, яко надобно одевать на школу.

— Какую ориентир поставим пред собой?

3. Проверка домашнего задания

3.1. Вургем могай лийшаш?

— Мыйын шонымаште,чийы ме вургем ару лийшаш, а те кузе шонеда?

— Мыят тыгак шонем, действительно эше вургем тужвал туслан келшыше лийшаш.

— Вургем идалык жаплан келшен толшаш.

— Мыйын шонымаш тевургем ийготлан келшен толшо лийшаш.

— Мыйын шонымаште вургем модылан ат келшен толшаш.

— Чийыме вургем чонлан келшыше лийшаш.

3.2. Молан те франтовато чияш тыршеда?

— Жап ден облом ошкылнем, садлан франтовато чияш тыршем.

— Моло удыр – шамыч деч кодаш огыл манын, франтовато чияш тыршем.

— Удыр-влак рвезе-влаклан, а рвезе – влак удыр-влаклан келшаш манын, франтовато чияш тыршат.

3.3.Кузе чияш ок лий?

-Йоча – влак, мый тендан шонымаш дене турыснек келшем, действительно шоналтыза действительно каласыза, кузе чия шок лий?

— Лавыран чияш сай огыл.

— Шотдымын чияш ок лий.

— Светофорла чияш ок лий.

3.4. Подведение к теме урока

— Йоча – влак, те ойлен кодышда, шотдымын чияш ок лий манын.

— Мо тугай шотдымо вургем?

( Лавыран, утыж ден кучык, утыж ден чевер)

— А Веран вургежым шотдымо манаш лиеш мо?

-А мемнан школышко тыге чиен толшо – влак улыт мо?

-Нуно молан тыге чият?

— Нуно чын ыштат?

— Что разрешается сделать, воеже все ребятки на школе одевались правильно?

— Тыге чияш огыл манын, злословие ышташ лиеш? Айста шоналтена.

— Школышто школ формым пуртыман.

4. Работа над новым материалом

4.1. Словарная работа

— Чтобы продолжить после того наш урок, нам надобно познакомиться с новыми словами.

Ончылшовыч – фартук

Кап сылнылык – грация фигуры

Сарзе – влаклан формо – военная форма

Куэм – ткань

Пинчак– пиджак

4.2. Работа с текстом.

-Наверное, всем интересно, отколе пришла школьная форма.

(Чтение по цепочке, попарно переводят текст)

Школ вургемынисторийжегыч

Школ вургемлан модо Российыш 1834 ийыште Англий гычтолын. Ондак тудо рвезе – влаклан пурталтын, а холм удыр–влакланат. Рвезе – влак эмблеман фуражкым, гимнастеркым, шинельым, курткым, брюкым, шем ботинкым чиеныт. Удыр – влакын формышко курен тусан платье, ончылшовыч пурен. Формо натурщик удыр – влакын капкылыштлан сылнылыкым пуэн. Россий пайрем кечылаште последователь – влак пайрем формым чиеныт: рвезе – влак сарзе – влаклан келшен толшо модельан формым, удыр – влак шемалге – канде тусан плессированный юбкым.

Революций деч холм 1949 ий марте школ формо нерген монденыт. 1962 ийыште рвезе – влакым сур куэм гыч ургымо костюмым, а 1973 ийыште шемалге-канде тусан пинчак ден брюкым чиктеныт. 1976 ий гыч удыр – влакат у формым чиеныт. Тыгак 80-ше ийла марте. А холм шемалге – канде тусан формо толын. 1992 ийыште Российыште формым алкоран деныт.

4.3. Работа по содержанию

-Йоча – влак, калассыза школ вургемлан модо мемнан элыш кушеч толын?

-Рвезе –влакын формышко мо пурен?

-А удыр – влакын?

-Гимназист – влакын «парадный» манме вургем лийын мо?

-Йоча – влак чыла формо – влак кокла гыч тыланда могайже утларак келша?

-Йоча – влак, кызыт ончалза кузерак тендан ача – авада школыш чиен коштыныт.

-Могай ий гыч школ формым йоршеш коранденыт?

-Йоча – влак .каласыза, кызытсе жапыште школ формын кулешлыкше уло мо?

5. Первичное закрепление

5.1.Работа на парах (3 минуты на аудиозапись каждой проблемы и 2 минуты на нее озвучивание)

  • 1 варианту записать доводы “ЗА” введения школьной формы
  • 2 варианту записать доводы “ПРОТИВ” введения школьной формы.

Кулешлык:

· Школьный формо айдемым дисциплинированныйым ышта.

· Икгай школьнический формойоча коклаште учашымашым коранда.

· Школьный формым чийыше йоча вургем нерген огыл, тунемме нергеншона.

· Школыш чийме вургем паша ыштыме атмосферым пуа.

· Мом школыш чияш шонаш ок кул.

· Йоча шкежым тунемшылан шижеш.

· Школ формо йочалан келша гын, тудо тужвал тусшо дене кугешнаш туналеш.

· Строгий хэви-металл одежды создает на школе деловую атмосферу, необходимую воеже занятий.

  • Форма дисциплинирует человека.
  • Единая школьная гальваностереотип позволяет избежать соревновательности посередине детьми на одежде.
  • Ученик на школьной форме думает о учебе, а не о одежде.
  • Нет проблемы "В чем пойти на школу", у детей возникает позитивный настрой, спокойное расположение активизирует готовность учиться.
  • Школьная гальваностереотип помогает ребенку почувствовать себе учеником и членом определенного коллектива, дает шанец ощутить свою причастность на аккурат к этой школе.
  • Если одежда придется ребенку по вкусу, он будет испытывать жемчужина после домашний наружний вид.
  • Школьная гальваностереотип экономит деньга родителей.

Ситыдымаш:

  • Йоча-влакын формым чияш кумылышт уке.
  • Чыла йоча ик лесок лиеш.
  • Школ формо платье шергын шога.
  • Ача-авалан школ формым налаш але ургыкташ шуко жап кая.
  • Куэм чапле огыл, действительно моторын ургымо огыл.
  • Нежелание детей нее носить.
  • “Потеря индивидуальности”.
  • Повышение финансовых расходов на тривиум ребенка.
  • Затраты времени и сил родителей на связи с приобретением формы.
  • Низкое сторона материалов и пошива школьной формы.
  • Вывод, поставленный учителем:

Вывод учителя: Туге гынат, мый тыге шонем, йоча школышко айда-лийже чиен коштшаш огыл. Поснак джинсе йолаш келшен ок тол. Джинс сылнылыкын, мо­торлыкын тусшым чын умылаш мешая.

— А те кузе шонеда?

-Мыят тыгак шонем, джинс йолашым школыш чияш сай огыл.

— Молан?

-Мыйын шонымаште, джинс паша вургем.

5.2.Введениеусловно – придаточных предложений

Модельер имя мыле гын, … чияш темлем ыле.

Лудын лекса, кусарыза. Те модельер лийыда ыле гын, школышко могай вургемым чияш темле действительно ыле?

Модельер-влак школышко тыгай вургемым чияш темлат:

Удыр-влаклан:

1) Строгий брючный костюм. Тыгай вургем йушто игечыланат келшен толеш. Турло тусан блузко действительно водолазке дене чияш лиеш.

2) Изиш клеткан вургем. Пинчак ден жакетым путынек клеткан куэм гыч огыт урго. Клетке шушаште, шокш мучашыште але кусеныште лийын кертеш.

Рвезе-влаклан:

1) Пидме вургемым (трикотажныйым) темлат. Строгий пинчак ок келше гын, пидме жакетым чияш лиеш. Тудлан келшыше вичкыж галстукым ойырыман.

Классический стиль: крутой платье — пинчак, жа­кет, брюко, оштувыр действительно галстук.

5.3. Демонстрация моделей школьной формы, составленной детьми.

Вывод: У нас разработаны ученические Портфолио, есть Книга чести школы, на которой отражаются главные школьные достижения после прошедшие годы. Почему бы не быть школьной форме, подтверждающей причастность на аккурат к нашему учебному заведению? Форма говорит о престиже школы.

Шке жапыштыже руш стихоплет А. Пушкин, марий стихоплет С. Г. Чавайн школ формым чиеныт. Формо школын престижшым нолта.

6. Задание воеже внеурочной самостоятельной работы

6.1. Инструктаж.

6.2.Критерии оценивания

7. Рефлексия содержания учебного материала

(Ребята по кругу высказываются одно предложением, выбирая элемент фразы изо рефлексивного экрана на доске:)

1. сейчас я узнал…

2. было интересно…

3. было трудно…

4. я выполнял задания…

5. я понял, что…

6. нонче я могу…

7. я почувствовал, что…

8. я приобрел…

9. я научился…

10. у меня получилось …

11. я смог…

12.я попробую…

13.меня удивило…

14.урок дал мне воеже жизни…

15.мне захотелось…

План урока

1. Организация начала урока.

2. Актуализация знаний.

2.1. Определение темы урока по заданному тексту

3. Проверка домашнего задания.

3.1. Вургем могай лийшаш?

3.2. Молан те франтовато чияш тыршеда?

3.3. Кузе чияш ок лий?

3.4. Подведение к теме урока.

4. Работа над новым материалом.

4.1. Словарная работа

4.2. Работа с текстом.

4.3. Работа по содержанию.

5. Первичное закрепление

5.1. Работа на группах

5.2. Введение конструкции Модельер имя мыле гын, … чияш темлем ыле

5.3. Демонстрация моделей школьной формы, составленной детьми.

6. Задание воеже внеурочной самостоятельной работы

7. Рефлексия урока

Паспорт урока

1. Класс: 7а

2. Подгруппа: 2

3. Продолжительность: 45 минут

4. Место проведения: 30 кабинет

5. Предмет: черемисский (государственный язык)

6. Тема: Школышко кузе чийман?

7. Тип урока: комбинированный

8. Цель:Формировать навыки чтения и устной речи.

9. Задачи:

9.1. Основные (коммуникативные):

1) шлифование навыков работы с текстом (изучающее чтение);

2) основывание умений оценивать полученную информацию, выражать свое мнение;

3) шлифование умений говорения учащихся

(монологической речи) по теме; завладение умениями общаться на изучаемом языке.

9.2. Сопутствующие:

1) совершенствовать фонетические и лексико-грамматическинавыки на рамках повыше упомянутых речевых умений;

9.3. Развивающие:

1)развивать мнема и участие учащихся;

2) развивать квалифицированность молва беседу по заданной теме;

3) определять тему, семема по заголовку;

9.4. Воспитательные:

1) Воспитание осознанного отношения к внешнему виду;

2)Развитие умений работать на коллективе;

10. Основной менторский метод:

11. Частные методы: словестный, иллюстративный, стройработа с текстом

Дидактические средства: карточки с текстом, презентация.

Файлы: Школышко кузе чияш.pptx
Размер файла: 1870906 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология