Автор конспекта:
Автор(ы): — Казаченко Виктория Валентиновна
Место работы, должность: — МКОУ «Виноградненская средняя общеобразовательная школа»
Регион: — Республика Калмыкия
Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — среднее (полное) общее организация
Целевая аудитория: — Учащийся (студент)
Класс(ы): — 11 экономкласс
Предмет(ы): — Английский ква
Цель урока: —
Формирование знаний вдоль теме "Искусство" и умений оперировать ими
Тип урока: — Урок комплексного применения ЗУН учащихся
Учащихся на классе (аудитории): — 12
Используемые учебники и учебные пособия: —
аудиозаписи радиопрограмм VOA
Используемая методическая литература: —
книга для учителя "New Millennium English"
материалы сети Интернет
Используемое оборудование: —
медиапроектор, колонки, компьютер, диски с записями радиопрограммы VOA
Краткое описание: — Урок предназначен на качестве дополнительного материала для учебника "New Millennium English-11" к разделу "Understanding art"
Тема урока: Современные виды искусства
Цели урока:
Учебный аспект:формирование знаний вдоль теме «Искусство» и умений оперировать ими.
Социокультурный аспект: ознакомление с реалиями современного искусства и субкультур англоязычных стран; установление понимания другого мышления, другого менталитета.
Развивающий аспект:
· анагенез способности к формулированию выводов на основе прочитанного;
· анагенез навыков аудирования с извлечением необходимой информации и с полным пониманием текста;
· анагенез языковой догадки
Воспитательный аспект: воспитание интереса к изучению предмета; воспитание чувства прекрасного и толерантного отношения к обычаям и традициям других народов.
Оборудование:
палея для учащегося «NewMillenniumЕnglish-11» Дворецкая О.Б., Гроза О.Л.
электронная предъявление вдоль теме
компьютер, видеопроектор, экран
План урока:
Stage of the lesson
Procedure
Purpose of the stage
Classroom management
1. The beginning of the lesson
Warm-up
(Cлайд№1)
Vocabulary
(Слайд№ 2)
(Слайды 3-8)
(Слайд9)
(Слайды 10-23)
Pre-listening activity
(Слайды
24-43)
Good morning, dear pupils! I’m glad to see you today. I hope you are fine and are ready to work hard in our lesson, aren’t you? OK.
Will you read these two quotations and try to guess the topic of our lesson.
“To create – then kill death”(Romain Rolland)
“Art is a mediator that cannot be said” (Johann Wolfgang von Goethe)
Today you will learn or recall some information about art; also you will know some modern forms of art.
Besides, we’ll read and listen to interesting texts, remember some grammar rules and do some tasks. Let’s get started.
So, forms of art. What are they?
Look at the screen, please read and say the forms of art.
Let’s stop here. Body art is a form of modern art. Shall we get acquainted with some new words and phrases on the topic.
Choose the meaning of the highlighted word
Good going!
It’s time you tested your memory. What new words and phrases do you remember?
Create an enjoyable atmosphere of foreign language speaking
Introduce the aim of the lesson
Encourage students to think about forms of modern art
New words presentation
Practice new words and phrases.
Group work
Whole class
Whole class
Listening. (Part 1)
(Cлайд 44)
So, you are ready to listen to the first part of the radio program. In this program you will hear the name of a person: Faith Lapidus – ВераЛапидус. Be attentive.
Practice auding for the specific information
Whole class
After-listening activity
(Слайды 45-54)
Answer the questions:
1. What is body art?
2. What forms of body art are mentioned in the program?
3. What is the difference between tattooing and piercing?
4. What did ancient societies use body art for?
5. Who used to have tattoos in the USA and who gets them nowadays?
Control the understanding of the text
Pair work
After listening activity
(Слайды 55-63)
Are these statements are true, false or not mentioned in the text?
Control the understanding of the text
Pair work
Revise of grammar rules
(Слайды 64-86)
Let’s correct mistakes in the script you have just listened
Revise grammar rules
Individual
Listening (Part 2)
(слайд 87)
We will listen to the second part of the radio program?
Practice auding for the main idea
Whole class
After listening activity
(Слайды88-97)
(Слайды 99-100)
And again get ready to answer the following questions:
1. What parts of body used to be pierced and is it
different now?
2. What risks are related to piercing and tattooing?
3. What causes negative consequences?
4. What can people do if they regret their decision to get a permanent tattoo?
5. What is mehndi and how is it made?
And now choose the most appropriate gist of part 2
Monitor the text comprehension
Pair work
(Слайд 101)
And now debates!
The first group gives positive opinion on the topic of the lesson
The second group gives the negative one.
Discuss the topic of the lesson
Group work
Рефлексия
Remember everything you did during the lesson and create a form of art: cinquain
Summarize the knowledge got at the lesson
Individual
(Слайд 102)
Homework.
Find the Russian equivalent of the following words and picture them.
Give home task
Individual
Файлы: modern art.ppsx
Размер файла: 10128957 байт.