Автор конспекта:
Автор(ы): — Сибирина Елена Рудольфовна
Место работы, должность: — МБОУ СОШ №1, г.Александров, Владимирская обл. учитель английского языка
Регион: — Владимирская область
Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее образование
Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)
Класс(ы): — 5 класс
Предмет(ы): — Английский язык
Цель урока: —
Цели урока:
- Актуализация лексики по теме “TravellingandTransport” в речи.
- Обобщение изученного материала по теме.
- Совершенствование навыков диалогической речи.
- Защита творческих проектов.
- Совершенствование навыков чтения диалогов с полным пониманием прочитанного.
Тип урока: — Урок закрепления знаний
Используемые учебники и учебные пособия: —
"Английский язык. 5 класс" авторы — И.Н.Верещагина, О.В.Афанасьева
Краткое описание: — Урок по теме "Путешествия и транспорт" является обобщающим уроком по данной теме.
Ресурс для профильной школы: — Ресурс для профильной школы
Цели урока:
- Актуализация лексики по теме “TravellingandTransport” в речи.
- Обобщение изученного материала по теме.
- Совершенствование навыков диалогической речи.
- Защита творческих проектов.
- Совершенствование навыков чтения диалогов с полным пониманием прочитанного.
Ход урока
-Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! (We are glad to see you, too!)
-How are you? (Fine. And how are you?)
-I’m fine, too. Thank you.
2. Объявление цели урока.
-Today we shall finish learning the topic “Travelling and Transport”. Last lesson I asked you to create stories about your trips. At the beginning of our lesson we shall listen to them. But at first I want you to recall some irregular verbs, which will help us to make the stories and to answer some questions.
-Look at the blackboards. The verbs are given in Russian; you are to say them in English.
Быть(be, was/were, been)
Покупать(buy, bought, bought)
Посылать(send, sent, sent)
Брать(take, took, taken)
Идти(go, went, gone)
Получать(get, got, got)
Летать (fly, flew, flown)
-Well, and now let’s remember, how we can travel. (by bus, by, train, by plane, by taxi, on foot).
-Are you ready to answer my questions? Let’s begin.
1. Do you like to travel? (Yes, I do.)
2. How do you like travelling? (I like travelling by train.)
3. Have you ever been to a foreign country? What was it? (Yes, I have. It was Egypt.)
4. Have you ever travelled by plane? When was it? (Yes, I have. It was last year.)
5. With whom do you usually travel? (I travel with my parents.)
Well, children, I see that you know how to tell about your trips. Thank you. We shall use these words in the dialogues today.
Now open your books, please, page 41. Listen to the dialogues on the tape and read them in your books, ex. 12.
Where does the man want to get in the first dialogue? (To the Pushkin museum)
What about the second dialogue? (The man wants to get to red Square)
Let’s read the dialogues.
Учащиеся читают сначала первый, потом второй диалог.
Good reading! You will work in pairs and try to change the dialogues over. You can change the place where to go, the number of the bus, transport. You have 3 minutes.
Ученики читают свои варианты диалогов.
Now we shall read a new dialogue. Ex.14, p.41. Then we’ll answer the question:
Why has Ann invited Alice to her place?
Ученики читают диалог по ролям до середины, потом предлагается прочтение другой паре.
Thank you for reading. Who can answer the question from the task? (The girls will look through the photos of different places and Ann will show Alice the video.)
Well, pupils, our lesson is over. We listened to your stories, remembered the irregular verbs, useful phrases on the topic, created our own dialogues and read the dialogue “A Voyage by sea”. You worked well. Your marks are…. (учитель объявляет оценки за урок)
Your home task is to read ex. 14, p.41; to learn the first dialogue from the ex. 12, p.40, and to write ex. 11, p.40.
Файлы: Halloween.rar
Размер файла: 1607802 байт.