Автор конспекта:
Автор(ы): — Масленникова Л.А.
Место работы, должность: —
МБОУ "Янышская ООШ"Чебоксарского района ЧР
Регион: — Республика Чувашия
Характеристика конспекта:
Уровни образования: — начальное общее образование
Класс(ы): — 1 класс
Класс(ы): — 2 класс
Класс(ы): — 3 класс
Класс(ы): — 4 класс
Предмет(ы): — Родной язык
Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)
Тип ресурса: — дидактический материал
Краткое описание ресурса: —
Навыки чтения характеризуется такими качествами, как сознательность, беглость, правильность и выразительность. Для развития этих качеств в своей практической работе я использую специальные упражнения, которые включаю в каждый урок чтения. Эта работа дает положительный результат, вносит в урок оживление, делая его более интересным и эмоциональным. На эти упражнения я уделяю небольшое количество времени, около 5-8 минут.
Вот уже 20 лет, работая в школе , не раз сталкивалась с проблемой низкой техники чтения у учащихся, а ведь чтение играет очень важную роль в образовании, воспитании и развитии ребенка.
Навыки чтения характеризуется такими качествами, как сознательность, беглость, правильность и выразительность. Для развития этих качеств в своей практической работе я использую специальные упражнения, которые включаю в каждый урок чтения. Эта работа дает положительный результат, вносит в урок оживление, делая его более интересным и эмоциональным. На эти упражнения я уделяю небольшое количество времени, около 5-8 минут.
Но все эти упражнения очень нравятся моим ученикам и выполняются ими с удовольствием.
Все упражнения разделены на четыре большие группы:
- для развития сознательного чтения;
- для формирования правильности чтения;
- для развития беглости чтения;
- для развития выразительности чтения.
По всем видам работ я изготовила карточки с заданиями. Работу проводим или коллективно, то в таком случае задания записываются на доске. Или индивидуально , или по парам, тогда карточки раздаются каждому.
Вот варианты работ и карточек.
(Все карточки и задания на родном чувашском языке, так как сама преподаю уроки чувашского языка и литературы.)
УПРАЖНЕНИЯ ДЛЯ РАЗВИТИЯ СОЗНАТЕЛЬНОГО (ОСОЗНАННОГО) ЧТЕНИЯ
Логикăна аталантарас хăнăхусем
1 – МĔШ КАРТОЧКА
Турат – турать така – такка çу — çу
Тĕтĕм – тĕттĕм юрат – юрать шăл — шăл
Тюльпан, салтак туми, нарцисс -
Курак, чана, тăрна. Чĕкеç. Тăмана-
Телевизор. Утюг. Холодильник. Пылесос –
Качака, сурăх,ĕне, сысна, кролик –
Кĕпе, юбка, кĕрĕк, свитер-
Хитре, хĕрлĕ, симĕс, хура, с арă ;
Минут, вăхăт, çеккунт, сехет ;
Сĕт, турăх, хăйма, аш4
Кăмпа, хурăн, чăрăш, хыр.
2-МĔШ КАРТОЧКА
Хупах, вăлча, парне, каюра, ручка, калпак.
М,р,а,в,н, ă; и е л м; м ĕ ç р, т,ĕ; ă, р, ю; ш, к, а, ă; ш, с, в, ы,л, ă; к, н, а, п, у.
Кĕпер, ремень, çемçе. Таса, рельеф, капан.
Илем, кермен, чĕпĕ. Курен, лĕпĕш.
Çăкăр, варении.
3 – МĔШ КАРТОЧКА
Юрă – композитор, самолёт — ?
Шкул – вĕрену, больница — ?
Çĕçĕ – хурçă, пукан — ?
Вăрман – йывăçсем, библиотека — ?
Ир – каç, хĕлле — ?
Мулкач, пăрçа, чĕрĕп, упа, купăста, кашкăр, хăяр.
Мăкăнь, çăка, вĕрене, лантăш, шăнкăрав курăкĕ, хыр, тирек.
Апельсин, автобус, банан, абрикос, машина, трактор, пан улми, троллейбус.
Ĕне, пукан. диван, пăру, сĕтел, сысна, кресло.
Курăксем: клевер, кедр, кукша пуç, хурăн, шăнăр курăкĕ.
Хурт-кăшанкă: чакак, шăна, куккук, нăрă, уяр, сăпса, чана.
Атă – пушмак: пальто, кроссовка, куртка, туфли, кофта, свитер.
Сăмахсенчен сăмахсем тăвасси
1-МĔШ КАРТОЧКА
Халĕ сире тата кăткăсрах ĕç кĕтет.
1.Варринче мĕн пур?
-Кĕреçе варринче мĕн пур? Тăпăрчă, шалаш,путăк, калăп, кулач, таракан, сад, палăк?
2. Шутне пĕл:
-Миçе –кăл- илсен геометрии фигури пулать?
— Миçе –шак — — илсен тум – тир пулать?
— Миçе –çĕр- илсен вăхăт пулать?
-Миçе –Ç- илсен алла тăхăнмалли япала пулать?
-Миçе –та-илсен çутмалли япала пулать?
— Миçе -ене- илсен каснă йывăç пулать?
3. Хăçан?
- Кăрăç хăçан хаярланать? (П)
- Куç хăçан çук пулать?
- Хăçн мăйăр лаша пулать?
- Уйăх хăçан юрлать?(П)
- Çырла хăçан шывлă пулать? (м)
- Сăмах хăçан тутлă?
- Ялав хăçан ят пулать?
- Хула хăçан тĕс пулать?
- Алăк хăçан вăхăт пулать?
- Сăвă хăçан çулçă сарать?
- Хăçан апат çиеççĕ?
2 – МĔШ КАРТОЧКА
Çухалнă рифмăсем
Çак ушкăнри калашсемпе тенешсен рифмисенге юриех сиктерсе хăварнă. Сирĕн çав çухалнă рифмăсене тупас пулать. Çак ĕçсене кам маларах тата тĕрĕсрех тума пултарĕ?
- Ашак паллă хăлхинчен Ыр ут хыççăн çул юлать.
Айван паллă… Ыр çын хыççăн …
- Вĕреннине мĕн çитет,-
Вĕренекен вăй …
- Сăмах сухан вăрри мар, Элек акса çурекен-
Суйламасăр … Этем ятне …
- Тимлĕ этем – тимĕр пек,
Тимсĕр этем — …
- Сăмах паман – хытма пĕл, Юман пултăр хытăрах,
Сăмах патăн — … юлташ пултăр …
- Кахал этем кахалах,
Канма пăхать -…
- Ĕçре юмах яракан- Ырă сăмах ынатлă,
Ĕç вăхăтне … Ыр кайăк пек …
- Улăм утă пулни çук.
Ултава чăна ..
- Халăх ăсне пухакан – Ют кăмăла юрасси -
Хастар этем … юртан хăмăл …
2-МĔШ КАРТОЧКА
Çыру вăрттăнлăхне тупса сăмахсем вула
Ч и у р о н е д ш к ц ă г л н
В ы х у п ф р ă и ч н
Ылтн çлç çр ткнт