Автор конспекта:
Автор(ы): — Василькина А. Х. учитель английского языка высшей квалификационной категории
Место работы, должность: — РТ г. Альметьевск МАОУ — «СОШ №5 с углубленным изучением английского языка»
Регион: — Республика Татарстан
Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — высшее профессиональное образование
Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)
Класс(ы): — 9 класс
Предмет(ы): — Английский язык
Цель урока: —
. LESSON OBJECTIVES
By the end of the lesson you will practice:
· reading for detail and specific information
· listening for specific information
· searching, analyzing and organizing information from the Internet
· speaking on rap style
Тип урока: — Урок комплексного применения ЗУН учащихся
Учащихся в классе (аудитории): — 12
Используемые учебники и учебные пособия: —
О. В. Афанасьева, И. В. Михеева "English-IX" для общеобразовательных учреждений и школ с углубленным изучением английского языка — М. Просвещение, 2009
Используемое оборудование: —
Компьютеры, мультимедийный проектор
Используемые ЦОР: —
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/vocabulary-games/politics
to http://learnenglish.britishcouncil.org/en/elementary-podcasts/series-01-episode-09
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/magazine/youth-culture
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/i-wanna-talk-about/radiohead
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/elementary-podcasts/series-01-episode-09
Краткое описание: — Предполагается, что данный урок проходит в компьютерной лаборатории, где у каждого учащегося есть доступ к компьютеру. Задания этого урока выполняются учащимися индивидуально. Итоговое задание на говорение может готовиться и презентоваться как индивидуально, так в парах или минигруппах. В таком случае учитель задает лимит времени на выполнение предыдущих заданий. Письменные задания выполняются учащимися в handout’е, выданном им учителем в начале урока (см. ниже). Данный урок может стать дополнением к основному УМК, например, к УМК English-IX Афанасьевой О. В., Михеевой И. В. Урок может быть проведен после прохождения Lessons 22-23, Unit 3 (You Are Only A Teenager Once) этого учебника с целью дальнейшего развития навыков чтения, аудирования, говорения и закрепления лексики. Ниже приводятся инструкции для учащихся, которые рассылаются учителем по электронной почте или выкладываются им на школьном сервере. Read the Lesson Plan and Lesson Objectives to get an idea of what the lesson is going to include. LESSON PLAN 1. Lesson objectives 2. Lead-in. Game “Politics”. 3. Downloading materials for listening 4. Listening to a podcast (for specific information) 5. Reading for detail “YOUTH CULTURE” 6. Advanced: Searching the Internet for information/Listening for specific information 7. Speaking 8. Delivering tour classwork to the teacher 10. Hometask
Ресурс для профильной школы: — Ресурс для профильной школы
2. LEAD-IN. GAME “Politics”
Go to the web reference and follow theInstructions.
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/vocabulary-games/politics
3. DOWNLOADING MATERIALS FOR LISTENING
1. Go to http://learnenglish.britishcouncil.org/en/elementary-podcasts/series-01-episode-09
Find the player of the podcast (the green box). Scroll down the menu (the right part of the player) to choose Section 6 Carolina' (time span 15:12 — 19:58).
2. Go to Instructions & downloads. Download the Support Pack only. Print out Pages 1 and 17.You will need a pen or a pencil for further work.
4. LISTENING TO A PODCAST
a) Listen to the Section 6 'Carolina' extract and while listening do the Section 6 task (Support Pack, p. 1).
Note:you can listen to the podcast as many times as you need to fulfill the task.
b) Check your answer against the key at p.17 Support Pack.
c) Try again if necessary.
d) Answer the question in (Task 1, Handout). If you have any difficulties, listen to the podcast again.
5. READING FOR DETAIL “YOUTH CULTURE”
Read the text at http://learnenglish.britishcouncil.org/en/magazine/youth-culture and match the two parts of the sentences (Task 2, Handout).
[6. Advanced, optional: SEARCHING THE INTERNET FOR INFORMATION.]
Find some information about modern music. Listen to the audio file and do the task to check your comprehension. Search the Internet and fill in the table (Task 3, Handout).
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/i-wanna-talk-about/radiohead
7. SPEAKING
1. Inpairs, groups or individually get ready to give a short talk (10-12 sentences) on the issue: If rap is to blame for teen violence . You may use the plan to organize your speech.
Plan:
- State the problem
- Give arguments for
- Give arguments against
- Say conclusion
2. Give your talk in front of the class.
8. DELIVERING YOUR CLASSWORK TO THE TEACHER
Please deliver the Handout with yourto your teacher at the end of the lesson.
9. HOMETASK
Go to http://learnenglish.britishcouncil.org/en/elementary-podcasts/series-01-episode-09 and do the quiz about phrases that we use with the verb “make”.
………………………………………………………………………………………………………….
Student’s Handout
Match the two parts of the sentences below.
1. Strikes usually
a. are in favour of the protests.
2. InFrance student strikes
b. go on strike.
3. InItaly school students often
c. had a strong effect.
4. Students go on strike
d. have just as good an academic record as other students in Europe
5. Their protests can
e. is almost impossible for students to go on strike
6. Most students
f. make people think of factory workers, not students.
7. Some students
g. protested more than the students
8. Inone school, teachers
h. take different forms.
9. Inthe UK it
i. think that the motives of the strikers are not clear.
10. Italian students
j. to protest about all kinds of problems.
Файлы: Урок английского языка в 9 классе для журнала.doc
Размер файла: 71168 байт.