Автор конспекта:
Автор(ы): — Захарова Надежда Алексеевна
Место работы, должность: — МОУ СОШ №104, г Челябинск
Регион: — Челябинская область
Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее образование
Целевая аудитория: — Учащийся (студент)
Класс(ы): — 5 класс
Предмет(ы): — Английский язык
Цель урока: — Цели: Развивающий аспект: § формировать устойчивый интерес к мотивации к дальнейшему изучению английского языка, § вовлекать учащихся в творческую деятельность, § развивать воображение; Социокультурный аспект: § расширить общеобразовательный кругозор учащихся; Воспитательный аспект: § воспитывать потребность практического использования языка; § воспитывать уважительное отношение к одноклассникам во время работы в группах; Учебный аспект: § совершенствовать знания по материалу 4 класса; Во время работы на уроке предполагается выработка следующих компетенций: Информационная компетенция: · навыки работы с компьютером; · умения самостоятельно искать, извлекать, систематизировать, анализировать и отбирать необходимую для решения учебных задач информацию, организовывать, преобразовывать, сохранять и передавать ее; Коммуникативная компетенция: · умения работать в группе, владение способами взаимодействия с окружающими и удаленными людьми и событиями; выступление с устным сообщением, умение задать вопрос, корректно вести учебный диалог; · владение разными видами речевой деятельности, лингвистической и языковой компетенциями; · владение способами совместной деятельности в группе, приемами действий в ситуациях общения; умениями искать и находить компромиссы.
Тип урока: — Урок обобщения и систематизации знаний
Учащихся в классе (аудитории): — 10
Краткое описание: — урок-игра по английскому языку. Проводится в начале 5 класса с целью активизировать знания по материалу 4 класса.
Тема: Are You Smarter Than a 5th Grader? (Кто умнее пятиклассника?)
Предмет: английский язык
Возраст учащихся: 11 лет, 5 класс
Форма организации обучения: урок-игра
Дополнительная информация: урок проводится в начале 5 класса с целью активизировать знания по материалу 4 класса.
Методическая разработка урока
Этапы занятия
I Greeting
Приветствие
Hello, dear 5th graders! Nice to meet you after your holidays! The summer is over and the day to start has come!!
II Game
Игра
Звучит музыка Are You Smarter Than a 5th Grader?
Слайд№1
III Rules
Правила
Today you are to check up your knowledge. Divide into 2 groups.
Find 1) the leader; 2) speaker; 3) writer.
Listen to the rules:
The groups choose the price and the theme of the question by turn. Then the group discusses and the speaker gives the answer. If the group can’t give the answer then the other group can give it and the sum doubles. The winner is the group which collects more “money”.
Слайд№2
IV
Слайд№3
5th Grade Route
Look at the maps and listen to the text. You should follow the route and write down the letters you’ll find on you way.
Revise the prepositions and directions
through
along
as far as
over
turn right
turn left
go through
under
go down
go past
take the second turning to the right
on your right
Слайд№4
Walk through the gate and go along the road to the bridge. Cross the river over the bridge, turn right and go as far as the crossroads. Turn left and walk along the forest on your left as far as the village. Turn left at the crossroads and go through the village to the hill. Have a little rest under the tree and then go down the hill. Go past the church and take the second turning to the right. Walk along the bank of the swan lake. It will be on your right. And in a minute you will get to …
Слайд№5
Answer: queen’s castle.
Слайд№6
5th Grade Actions
Task:
Think of 10 actions in Present Continuous Tense and show them to the other group
They are to make up sentences on your action
Ex, He is running
Attention! If they can’t do this the 1st group is to do it themselves!!
So think of actions you’ve already known!!
Слайд№7
Слайд№8
Answer: The winner is who names more correct sentences
Слайд№9
4th Grade Degrees
Task: Fill in the gaps.
Слайд№10
Слайд№11
4th Grade Map
Task:
Complete the map.Revise the prepositions
behind
next to
in front of
between
opposite to
on the right
on the left
in the middle
Слайд№12
Таблицы раздаются 1 на группу
Group №
Entrance
Слайд№13
This is the hall way
Слайд№14
Go straight on and there is a Music area on the right side
Слайд№15
The Teacher’s area is next to the Music area.
Слайд№16
The Dramatic play area is opposite to the Teacher’s area.
Слайд№17
Classroom №2 is between the Dramatic play area and the Circle area
Слайд№18
The Circle area is next to the Classroom №1.
Слайд№19
The Classroom №1 is opposite to the Play area.
Слайд№20
The Play area is on the right of the Boys restroom.
Слайд№21
The Art area is between the Workshop area and the Play area.
Слайд№22
The science area is opposite to the Music area.
Слайд№23
The Girls restroom is opposite to the Boys restroom.
Слайд№24
Answer:
Girls
Restroom
Boys
Restroom
Classroom #1
Play area
Circle area
Art area
Classroom #2
Work shop area
Dramatic play area
Teacher’s area
Science area
Music area
Entrance
Cлайд№25
3rd Grade Seasons
Task: Name the seasons and months
Слайд№26
Answer:
September
March
June
December
October
April
July
January
November
May
August
February
Слайд№27
3rd Grade Who am I?
Task: Describe a person from the other group. Do not call his/her name The other group is to guess.
Answer the questions:
1) How old is he/she?
2) Is he/she tall or short?
3) Is he/she blond or dark?
4) What colour are his/her eyes?
5) What is he/she wearing?
Слайд№28
The winner is the group which description and guess will be the best.
Слайд№29
2nd Grade Animals
Task Guess the animals
Слайд№30
Answer Horse/Bear/Dog/Cat/Frog/Lion/Cow/Pig/Sheep
Слайд№31
2nd Grade Food
Task: Name by turn as many foodstuffs as you know
Слайд№32
Answer: The winner is who knows more names of foodstuffs
Слайд№33
1st Grade Colours
Task:
Put the colours in the Alphabet order
Слайд№34
Answer ‘
Black/Blue/Brown/Green/Grey/Light blue/Orange/Pink/Purple/Red/White/Yellow
Слайд№35
1st Grade Alphabet
Task: Guess the proverb using the order of letters in Alphabet
Слайд№36
Answer: A friend in need is a friend indeed Друг познается в беде.
Слайд№37
Million Dollar Question
Match the parts of the world, countries and flags
Слайд№38
Слайд№39
Answer
Asia
America
Europe
Africa
Australia
Turkey -10
China — 2
Japan — 5
USA — 8
Canada — 4
Great Britain -9
Italy — 3
Russia — 1
Egypt — 6
Australia — 7
Слайд№40
Thanks for playing!
V Results
Подведение итогов
Работа размещена
https://docs.google.com/present/edit?id=0AZHhTuwTQYyWZGZxd3g1c2pfMGdqOXJ…
https://docs.google.com/document/d/1GWLD6nElEq6r0HRQBmyeCc76mCEZdfgzp9ib…
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 st1\:*{behavior:url(#ieooui) } /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:»Обычная таблица»; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:»»; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:»Times New Roman»; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} table.MsoTableGrid {mso-style-name:»Сетка таблицы»; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:»Times New Roman»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}
Файлы: мой.doc
Размер файла: 87552 байт.