Автор конспекта:
Автор(ы): — Яхонтова Лариса Эмануиловна

Место работы, должность: — МБОУ Краснознаменская СОШ, п. Краснознаменский, ЩМР МО,учитель

Регион: — Московская область

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее образование

Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Класс(ы): — Все классы

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: —

Создать условия для формирования социокультурной компетенции, развития коммуникативных навыков учащихся.

Тип урока: — Урок комплексного применения ЗУН учащихся

Используемые учебники и учебные пособия: —

MacmillanEducation«Inspiration», Level 2

Используемое оборудование: —

Компьютер, папки с текстами и заданиями , карта Лондона (копия карточкам) , магнитная доска, фото , аудиозапись

Используемые ЦОР: —

CD 1к учебнику

Краткое описание: — Ход учебного занятия. № п\п Виды деятельности Время 1 Организационное начало учебного занятия 1 мин 2 Знакомство с победителями соревнования. Фонетическая зарядка “мозговой штурм”. 2 мин 3 Отработка выражений, которые будут использоваться во время учебного занятия. Деление на группы. 2 мин 4 Прослушивание аудиозаписи и просмотр слайдов о досторпимечательностях Лондона (слайд 5-12). 4.30 мин 5 Основная часть. Чтение с охватом общего содержания и извлечением детальной информации о досторпимечательностях Лондона по группам. 6.30 мин 6 Экскурсия по Лондону. Найди «свои» досторпимечательности 3 мин 7 Формирование новых групп. Встреча «экспертов» 1 мин Выполнение заданий в «экспертных» группах. 8 — 12 Найдите досторпимечательности на карте. 2 мин Найдите соответствующую пару.№1. 2 мин Найдите соответствующую пару №2. 2 мин Решите кроссворд. 3 мин 13 Проверка и подведение итогов самостоятельной работы. Практика устной речи. 8 мин 14 Написать письмо другу. (Если не успевают – задание на дом.) 2 мин 15 Подведение итогов занятия. Выставление оценок. 1 мин

1.Организационное начало учебного занятия. Вызов интереса.

1.Слово учителя:

-Good morning everyone. I’m Larisa and I’ll be your guide today. And this is YTV from LONDON. Let’s meet our guests. We hope that they’ll be pleased with our answers and our walk round London.

The aims of our lesson are:

  • to get acquainted with some London’s sights and to know more about London;
  • to develop our reading and speaking abilities.
  • to do some quiz.

2. Знакомство с победителями соревнования. Деление на группы.

( слайд 1, 2)

We are in Trafalgar Square and these are the winners of our holiday competition! Their prize is a holiday in LONDON!

What’s your name?

What’s your nationality?

Where are you from?

Where do you live?

What do you know about London?

Have you heard of buskers? What do they do?

Have you heard of double-decker buses? Whatcolorarethey?

3.Отработка выражений, которые будут использоваться во время урока

135 metreshigh

the slowest big wheel

32 capsules

carry 25 passengers

300-year-old Monument

the tallest stone column

Whispering Gallery

CamdenMarket

most visited tourist attraction

its own seawater

The aquarium

take a sightseeing boat along the canal

sightseeing tours

at the weekend

vegetable market

place for shopping

buskers and street theatre

be careful of pickpockets

the Houses of Parliament

models of famous people

the Chamber of Horrors

Londondouble-decker buses

So, we’ve remembered some information about London now we are ready to start our trip. You’ll be divided into several groups. Take your numbers and go to your

groups. We’ve got 3 groups: group No.1, group No.2 and group No.3. Here are the tasks for the groups. After visiting some places you’ll change the information with other groups. У каждой группы по три топика. Группа № 1 – топики a, b, c; группа № 2 – топики d, e, f; группа № 3 – топики g, h, i

4. Прослушивание аудиозаписи и просмотр слайдов о досторпимечательностях Лондона .

WELCOME TO LONDON. Readingand listening.

  • The London Eye(слайд 5-12).
  • It’s new, and it’s fun. Ride up in the sky and look down on London. The London Eye is 135 metres high and is the slowest big wheel in the world. It has 32 capsules which carry 25 passengers each. The London Eye is on the South Bank of the Thames in the exact centre of London.

  • The Monument(слайд 9, 10).
  • Another good place to see in London from the sky. You can climb to the top of the 300-year-old Monument and look out over the city. It’s the tallest stone column in the world. The column is exactrly 61.5 metres tall and 61.5 metres from where the Great Fire of London started in 1666.

  • St Pauls’ Cathedral(слайд 11-13).
  • This famous church, rebuilt after the Great Fire, is near the Monument. It’s the fifth cathedral on this site. Visit the famous Whispering Gallery – you can hear people whisper 30 metres away!

  • CamdenMarket(слайд 14-17).
  • Londonhas lots of markets, but Camden is the best. You can buy lots of exciting things here – unusual clothers and some great records. The market is open at the weekend – the best day to go is Sunday. It’s London’s second most visited tourist attraction (after the British Museum).

  • Regent’s Canal(слайд 18-24).
  • You can take a sightseeing boat along the canal from Camden past Regent’s Park and London Zoo. There are sightseeing tours every hour from April to October. From November to March the boats only go at the weekend.

  • Covent Garden(слайд 25-28).
  • Once London’s biggest flower, fruit and vegetable market, the Covent Garden piazza (пьяцца, (базарная) площадь) is now another great place for shopping, and also has lots of cafes and restaurants. You can usually see buskers and street theatre here – but be careful of pickpockets!

  • Big Ben (слайд29-31).
  • What is Big Ben? Is it a clock? In fact, Big Ben is really the name of one of the clock’s bells and it weighs over 13 tonns. Big Ben is in the clock tower of the Houses of Parliament. The tower is 95.7 metres high and it’s on the River Themes.

  • Madame Tussaud’s(слайд32-37).
  • Come here and see models of famous people, from film stars and characters to kings and queens. It’s open every day of the year except Christmas Day. A popular attraction is the ‘Spirit of London’ time ride – you sit in the back of a real black taxi and ‘travel’ through London’s history in five minutes. And don’t miss the Chamber of Horrors!

  • The London Aquarium(слайд 38-40).
  • Meet sharks face to face! This aquarium has over 365 kinds of fish – more than one for every day of the year. The aquarium makes its own seawater, and every year it uses salt equal to the weight of nine London double-decker buses. It’s on the South Bank of the river, next to the London Eye, and is open every day from 10am-6pm.

    Аудирование текста.Учитель раздаёт карточки по теме каждому ученику, помогает ученикам дать правильный ответ, используя плакат с предлогами места. Listen to the London sightseeing guide and match the places with the photos.

    (keys: A-7, B-6, C-3, D-4, E-5, F-9, G-2, H-1, I-8)

    5. Экскурсия по Лондону. Найди «свои» досторпимечательности

    Ученики (по 1 – 2 человека от группы) выходят к доске и выбирают виды Лондона по теме.

    6. Основная часть. Чтение с охватом общего содержания и извлечением детальной информации о досторпимечательностях Лондона по группам

    Ученики читают свои задания на стр.2, используя подготовленный учителем вокабуляр.

    7. Формирование новых групп. Встреча «экспертов».

    Учитель меняет состав групп. Теперь в каждой группе имеются представители групп № 1, № 2 и № 3. Учитель раздает ученикам карточки с заданиями.

    Выполнение заданий в «экспертных» группах.

    8. Comprehension. Look at the map of London and match places on the map with these descriptions.

  • It’s got a clock tower.
  • You can see models of famous people here.
  • It’s the tallest stone column in the world.
  • It’s a famous church.
  • It’s the highest wheel in Europe.
  • It was London’s biggest flower, fruit and vegetable market.
  • There are lots of pigeons (['pɪʤən] голубь) here.
  • There are lots of fish here.
  • It was London’s fortress.
  • The Queen lives here.
  • 9. Comprehension. Find the answers to these questions in the London sightseeing guide. You may have two answers.

    Where can you …

  • get good views of London? The London Eye, The Monument
  • see models of film stars? Madame Tussaud’s
  • see sharks? The London Aquarium
  • take a boat trip? Regent’s Canal
  • go shopping? Covent Garden, Camden Market
  • hear a famous bell? Big Ben (the Houses of Parliament)
  • 10. Vocabulary. Match the words with their definitions.

  • an attraction
  • an aquarium
  • a busker
  • a cathedral
  • passengers
  • a double-decker
  • a pickpocket
  • someone who plays music in the street for money
  • someone who steals things from people’s pockets
  • a place where you can see unusual fish
  • people who are travelling
  • something interesting for people to see or do
  • the most important church in a city
  • a bus with two floors
  • (keys: 1-e, 2-c, 3-a, 4-f, 5-d, 6-g, 7-b)

    11. Voaculary: compound words. Match the words in list A with the words in list B and write eight compound words.

    A

    B

    1 clockSHAPE \* MERGEFORMAT

    attraction

    clock tower

    2 double

    end

    double-decker

    3 sea

    tower

    sightseeing tour

    4 sightseeing

    market

    sports stars

    5 sports

    water

    tourist attraction

    6 tourist

    stars

    vegetable market

    7 vegetable

    tour

    weekend

    8 week

    decker

    seawater

    12. Vocabulary: people and places. Find six words for people and six words for places in the word square. All the words are in the text on page 2.

    C

    A

    T

    H

    E

    D

    R

    A

    L

    B

    Q

    F

    P

    A

    R

    K

    J

    T

    Q

    U

    E

    E

    N

    M

    I

    C

    O

    W

    A

    B

    T

    E

    R

    N

    H

    U

    V

    R

    Z

    O

    O

    W

    G

    U

    R

    F

    I

    L

    M

    S

    T

    A

    R

    I

    B

    U

    S

    K

    E

    R

    M

    C

    S

    G

    M

    A

    R

    K

    E

    T

    H

    T

    P

    A

    S

    S

    E

    N

    G

    E

    R

    Now list the words from the square.

    People: queen, film star, busker, passenger, king, tourist.

    Places: cathedral, park, zoo, market, aquarium, church.

    13. Проверка и подведение итогов самостоятельной работы. Практика устной речи.

    14. Напиши письмо своему другу. Write a letter to your friend.

    Dear ———,

    I’m in ———————- now.

    Yesterday I visited ————————————-

    ————————————————————-.

    Also I’d like to visit ——————————-.

    Londonis wonderful!

    I’m OK.

    Bye

    15. Подведение итогов урока.

    Well, you’ve done a good job today. Your marks are…………… Our trip is over. I’ve got a magic box for you! Help yourself. Thank you for the lesson. Good bye! — Мы сделали огромную работу. Ваши отметки…………….. Наша экскурсия закончена. У меня для вас есть волшебная коробочка! Угощайтесь. Спасибо вам за урок. До свидания!

    Файлы: Welcome_to_London. Ауд.ppt
    Размер файла: 3952128 байт.

    ( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология