Автор конспекта:
Автор(ы): — Драй Элла Валерьевна

Место работы, должность: — МБОУ СОШ №42 Абинский район пгт.Ахтырский,учитель английского языка

Регион: — Краснодарский край

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — среднее (полное) общее образование

Целевая аудитория: — Учащийся (студент)
Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Класс(ы): — 11 класс

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: —

Обучающие цели:а)совершенствование коммуникативных умений; б) увеличение объема знаний по теме; в) увеличение объема используемых лексических единиц. Развивающие цели: а) развитие навыков аудирования, диалогической речи и монологического высказывания по теме; б) развитие лексических и грамматических навыков. Воспитательные цели: а) воспитание нравственности, трудолюбия, культуры общения в коллективной деятельности; б) развивать у учащихся самостоятельность мышления; в) содействовать профориентации учащихся.

Тип урока: — Урок комплексного применения ЗУН учащихся

Используемые учебники и учебные пособия: —

1. М.З.Биболетова «EnjoyEnglish11», «Student'sbook», Обнинск: Титул, 2010 г

2. О.В.Афанасьева, Б.Эванс, Дж.Дули «Spotlight- 11», Москва: Просвещение, 2011г

3. Аудиоприложение к учебнику «Spotlight- 11»

4. И.Кошманова «ТЕСТЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ» ОРФОГРАФИЯ, ЛЕКСИКА, ГРАММАТИКА, Третье издание, МОСКВА: АЙРИС — ПРЕСС ,2004г

Используемое оборудование: —

Оборудование: учебник и тетрадь, СDдиск, компьютер, раздаточный материал по теме.

Краткое описание: — Тема: Практикум в формате ЕГЭ Класс: 11 «А» Ход урока: 1.Организационный момент. 2. Развитие грамматического навыка 3. Совершенствование грамматических навыков 4.Развитие навыков аудирования. 5. Развитие грамматического навыка 6. Cовершенствование грамматических знаний. 7.Развитие навыка чтения — физминутка 8.Развитие письменной речи. 9.Развитие навыков в работе со словообразованием. 10.Подведение итогов.

Ресурс для профильной школы: — Ресурс для профильной школы

Тема: Практикум в формате ЕГЭ

Класс: 11 «А»

Цель: Обучающие цели:а)совершенствование коммуникативных умений; б) увеличение объема знаний по теме; в) увеличение объема используемых лексических единиц. Развивающие цели: а) развитие навыков аудирования, диалогической речи и монологического высказывания по теме; б) развитие лексических и грамматических навыков. Воспитательные цели: а) воспитание нравственности, трудолюбия, культуры общения в коллективной деятельности; б) развивать у учащихся самостоятельность мышления; в) содействовать профориентации учащихся.

Оборудование: учебник и тетрадь, СDдиск, компьютер, раздаточный материал по теме.

Ход урока:

1.Организационный момент.

T:Hello, boysandgirls! I am glad to see you. How are you? I’m sure that you are full of energy and ready to do our lesson interesting and rich. The theme of our lesson is: “Spotlight on exams”.

We are going to discuss choosing your future professions. At the previous lessons we spoke about different jobs, we wrote a good CV, we read some adverts from the newspapers given in our books and workbooks and discussed some texts about different jobs and personal qualities each job requires. We have learnt many new words.

And Please, try to answer the questions: What is a data today? What about the weather?

1. What kind of job would you like to do?

2. What skills do you need for the job you have chosen?

3. Do you think you possess the qualities required for the job you would like to do? What are they?

4. Are you ready to work hard to make a career?

5. What are your parents’ attitudes towards your choice?

6. Would you like to be rich or famous?

7. Would you like to work abroad?

2. Развитиеграмматическогонавыка

T:We use Future Perfect Passive to describe an action that will be finished before a certain moment in the future.

The Future Perfect Passive is not used very often because it is seldom required by the situation. But when it is used, it is usually followed by the word BY

Example: The book will have been read by that time.

Open the books on p.63 ex.63. Open the brackets and call me right forms.

1. This assignment … (write) by the 1st of May.

2. Don`t worry! Everything … (do) on time.

3. The test … (check) by tomorrow.

4. I am sure I … (offer) a new Job by April.

5. He … (give) a chance to re-sit the exam by the end of the school year.

6. We … (give) our school certificates by then.

3. Совершенствование грамматических навыков

Lookattheblackboard. Read the development plan and say for us to describe it.

1. by 2020/ local swimming pool/ reconstruct

2. by 2017/two new cinemas and theatres/ open

3. by 2015/ several new educational projects/ launch

4. by 2025/ some new subjects/ introduce/ in the school

Tell me about your future plans for a job using Future Perfect Active or Passive.

4.Развитиенавыковаудирования.

Now you are listening 5 speakers. Which of the comments might each speaker make? There is one comment unnecessary. Here are your tasks. 2 minutes to read lines from A to F.

Let`s check your answers. Good.

5. Развитиеграмматическогонавыка Grammar focus: clauses of consequence.

We use SO/SUCH (THAT) to talk about the result of smth

Such + adj +noun + that

They were such good workers that they were never late.

So + adj/adv + that

The boss spoke so quickly that I didn`t understand a word she said.

6. Cовершенствование грамматических знаний. Openthebooksonp. 66 ex. 73. Fill in the gaps with SO or SUCH. Look at it attentively and say – Are you ready?

7. Развитие навыка чтения

OK. It`s a good job. Take the list where you can see the next task – READING. Match the texts (1-6) to the headings (A-G). There are one extra heading that you do not to use.

Let`s check your answers.

It`s very good job!!! Физминутка.

8. Развитие письменной речи.

Read Sophie`s letter to the local magazine and give her some advice. Explain your reasons.

Dear readers of “Family Life”!

I`m writing to ask you for advice on a private but very important matter. My daughter is completing her school education. We are involved in the discussion about her future career.

Yesterday my daughter said that she had made her choice and she would be a policeman , and I can`t imagine my delicate girl doing a job like that!

Should I accept her choice and not intervene in her life?

Grateful for any comments from you.

Yours,

Sophie Chester

Let`s help Sophie Chester and give her some advice. Take a piece of paper and write.

Are you ready? That`s OK I`m Listening to you with pleasure.

What good words and advice!

9. Развитие навыков в работе со словообразованием.

Take the list where you can see the next task – Use of English

Complete the gaps (1-8) with a word derived from the word in bold. You`ve got 3-4 minutes.Your answers, Please read the text with correct forms.

10. Подведение итогов.

T: There are different kinds of jobs in the world. It’s co difficult to choose your future profession. But I think you have chosen it. I’d like to be confident, intelligent, hard-working. We’ll talk about our results. What have we done today? We have known and used many new words. We have listened and discussed our interesting theme. I appreciate your knowledge and speaking skills.

Thank you for your work. Your marks are … .

Your home task for the next lesson is to write an essay “My future profession”.

Дополнительная литература:

1. М.З.Биболетова «EnjoyEnglish11», «Student'sbook», Обнинск: Титул, 2010 г

2. О.В.Афанасьева, Б.Эванс, Дж.Дули «Spotlight- 11», Москва: Просвещение, 2011г

3. Аудиоприложение к учебнику «Spotlight- 11»

4. И.Кошманова «ТЕСТЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ» ОРФОГРАФИЯ, ЛЕКСИКА, ГРАММАТИКА, Третье издание, МОСКВА: АЙРИС — ПРЕСС ,2004г

Файлы: Презентация к уроку.pptx
Размер файла: 104807 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология