Автор конспекта:
Автор(ы): — Буралхиева Маржан Нургалиевна

Место работы, должность: —

Республика Казахстан

КГУ "СШ № 13 отдела образования акимата г.Тараза"

Регион: — Зарубежье — Казахстан

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее образование

Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Класс(ы): — 5 класс

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: —

Развитие устной речи учащихся в употреблении Past Continuous Tense.

Тип урока: — Урок изучения и первичного закрепления новых знаний

Учащихся в классе (аудитории): — 12

Используемые учебники и учебные пособия: —

учебник «Project 3», i-Tools

Используемое оборудование: —

СD , учебник «Project 3», i-Tools

Краткое описание: —

урок изучение нового материала

Тема: Детективный клуб.

Цель: Развитие устной речи учащихся в употреблении Past Continuous Tense.

Задачи:

1. Формировать грамматические, лексические навыки, навыки диалогической речи учащихся.

2. Развивать интеллект учащихся (память, логическоe мышлениe, делать выводы.)

3. Формировать устойчивый интерес к английскому языку, умение работать в группах.

Оборудование: СD , учебник «Project 3», i-Tools

Тип урока: комбинированный

Вид урока: урок-игра

Ход урока:

I.Org. moment

Good afternoon, my dear boys and girls

Today I invite you to our new Detective club.And how do you think: what will we do in ourDetective Club ?(We will try to solve a crime)
In order to do it, we must revise grammar — the Past Continuous Tense , the words . Let’s begin our competition. Good Luck!

II. Warm-up.

  • What is the Past Continuous Tense?
  • Listen. What were they doing yesterday? (DVD resources «Times and places»)
  • What were you doing yesterday? Work in groups (Question-answer)
  • Vocabulary (definitions)
  • III. This afternoon we’ve received some news.

  • Let’s listen to the dialogue (two students)
    • : Good evening! Tom Giggz from “ Times”. You are the detective Smart Alec. May I ask you some questions about the John Ross’ murder??

    Smart Alec.:Yes, please. But I’m short of time.

  • : When did he die?
  • It was at ten past two in the afternoon.
  • How do you think was it the accident or did somebody kill him?
  • . A. I don’t know. We’ ll see it later.
  • . Who was in the house at that time?
  • . There were 4 people : the butler, the cook, the chauffeur and Mr Ross’ daughter Donna.
  • : Whom do you suspect in the murder?
  • .: That’s a secret of our investigation. Now I have to go. Thank you.
  • : Thank you Mr Alec.
  • : Good evening! Tom Giggz from “ Times”. You are the detective Smart Alec. May I ask you some questions about the John Ross’ murder??
  • S. A.: Yes, please. But I’m short of time.

  • : When did he die?
  • . It was at ten past two in the afternoon.
  • . How do you think it was the accident or did somebody kill him?
  • S. A. I don’t know. We’ ll see it later.

  • . Who was in the house at that time?
  • . There were 4 people : the butler, the cook, the chauffeur and Mr Ross’ daughter Donna.
  • : Whom do you suspect in the murder?
  • .: That’s a secret of our investigation. Now I have to go. Thank you.
  • : Thank you Mr Alec.
  • We can help Smart Alec to investigate this murder. We’ll try to find the real criminal.
    2) Let’s read the Alec’s report. Ex.1. p.36

    3) Now the first step to solve our crime is to look attentively at the picture and label the things.ex.2 a p.37

    4)The second task for you is to answer the question where were these things . Ex.2 b p.37

    IV.Listening and speaking.

  • Listen. Who is Smart Alec interviewing? ex4 a p.37
  • Listen again. Write down any new information about each person . ex 4 b p.37
  • Check up the information. Is that true or false? Write it.
  • You have now got all the information. Who killed John Ross? How?
  • Listen. But first pay attention the words : rubber gloves, cottage pie. Smart Alec knows the killer. Were you right? Ex 5 b p.37
  • V.Reflexion( marks) Now, we’ll summarize our results. Which of the teams was the most active? Which of the teams scored more points? Which team won today?

    VI.Hometask

    Итоги урока: Учащиеся используют в речи Past Continuous,пытаются разгадать преступника, работая в группах.

    Задание на дом: SB с.37, у 7

    Файлы: открытый урок.docx
    Размер файла: 18871 байт.

    ( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология