Автор конспекта:
Автор(ы): — Комарова Валентина Накочевна

Место работы, должность: — ТМК ОУ «Усть-Портовская средняя общеобразовательная школа-интернат»

Регион: — Красноярский край

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — основное общее образование

Целевая аудитория: — Методист

Класс(ы): — 4 класс

Предмет(ы): — Родной язык

Цель урока: —

продолжить знакомство с жанрами ненецкого фольклора, развивать навыки

беглого осмысленного чтения, прививать любовь к родной культупе, к

родному языку.

Тип урока: — Комбинированный урок

Учащихся в классе (аудитории): — 10

Используемые учебники и учебные пособия: —

Е. Сусой "Толанго книга"

Используемая методическая литература: —

Методиа родного языка

Используемое оборудование: —

Презентация 2лаханако тэнз"

Краткое описание: — I Орг. момент. II. Развитие речи. III, Проверка домашнего заданияIV.Работа над новым материалом.V.Лаханако′ пуд лаханава. (беседа по сказке) VI. Самостоятельная работа.VII. Итог. VIII. Д/

Урок родной литературы

Тема:Лынзермя сэв′не.

Цель: продолжить знакомство с жанрами ненецкого фольклора, развивать навыки

беглого осмысленного чтения, прививать любовь к родной культупе, к

родному языку.

Оборудование: карточки, презентация, цветик-семицветик.

Ход урока

I Орг. момент.

II. Развитие речи. Интеллектуальная игра «Падко».

Чтение содержания игры детьми про себя. ( Сначало учитель задает

вопросы, дети отвечают по порядку на вопросы).

Вандако хэвувна ненэць ядэрнга. Нгамгэ ельцянгана вандако ерв то.

Хонаркурна:

Учитель: __Вандакони′тер″ханяна хэса?

Алина: __Нохоко ханэйдась.

Учитель: __Вадетар нохокор′ханяна хэса?

Коля : __То′сэрт′нгэвамда лекабтась.

Учитель: __То′сэр″ханяна хая?

Сева: __То′ сэрм′ хаер″холкабтадась.

Учитель: __Тикы хаер″ханяна хэса?

Прасковья __Тире″тяхамась.

Учитель: __Тикы тирад″ханяна хэса″?

Алина: __Мерця пулабтэйдась.

Учитель: __Тикы мерцяр ханяна хэса7

Коля: __Ланг′тэл нгыл хасермыць.

Учитель: __Тикы ланг ханяна хэса7

Сева __Ид′мэдо ихилнгадась.

Учитель: __Тикы ид′мэдо ханяна хэса7

Прасковья: __Манябэ юталнгадась.

Алина: __Тикы манябэр′ханяна хэса7

Учитель: __Хасава ханадась.

Коля: __Тикы хасава ханяна хэса7

Учитель: __Харалянг яха′сэрт′монзанганда лым′

малясь.

Сева: __Яха′сэр″ханяна хая?

Учитель: __Хаер″юдадась.

Прасковья: __Хаер″ханяна хая?

Учитель: __Тире″тяхамасью

Алина: __Тир″ханяна хая?

Учитель __Мерця пулабтэйдась.

Коля __Мерцяр ханяна хая7

Учитель __Тэри та юхусь.

III, Проверка домашнего задания.

Пересказ сказки «Хорова» с опорой на презентацию.

IV.Работа над новым материалом.

1. Сценка.

Стук в дверь, вбегают три девочки с криками: «Сидна″нядадов!».

« Пумнана″Маранга сэв-Нгылека минга!.,Они одеты в костюмы:

1- Лынзермя голубика), 2-Тосэля (водянка0, 3-Емзьдей (Брусника).

Вдруг они увидели цветок на доске и вскричали: «Авэй, тикы нгамдэм

хибя тавэда? Нгылека Маранга′сэв нгамдэ, хибядо тикы нгамдэм′манэта

нгани″, Маранга сэв′пюльбян′ханангуда!

Учитель: Неда″пин, маня″теда нгокангэ″Маранга сэвм′питартава″.

Тосэля, нгоб нгамдэ вэбам′ныкалт, маханда няна нгамгэ пады?

2. Тест «Лаханако тэнз»

Шаманское песнопение: а) юдэрома б)яваал в) самбдабц

г) лаханако.

Учитель: Нгани″нгоб нгамдэ вэбам′нэкалкава″. Маханда няна нгамгэ пады?

Сказка-миф: а) нгацекы лаханако б) ярабц в) талеремя г)вадако.

Нгоб нгацекы нгани″нгамдэ′вэбам′ныкалнга.

Учитель: Маханда няна нгамгэ пады?

Бывальщина о сглазе: а) хынабц б)вэколабц в) ерота се

г) талеремя.

Учитель: Теда Лынзермя ныкалнгая. Вэба′маханяна нгамгэ пады?

Эпическая песня: а) нюкубц се б)илемя в) хобцо г)ярабц.

Учитель: Тамна няхар вэбада хаи. Не сивна маранга′сэв вэдернга. Хибя ханда, нгани

нгоб вэбам′ныкалманзь?

Учитель: Нгоб толад!

Индивидуальная песня: а) сюдбабц б) ерота се в)нюкубц се г)ненэць

се.

Учитель: Емзьдей, нгоб нгамдэ вэбам′ныкалт. Нгамгэ пады маханда няна?

Лаханако семнивнандамэс сидда пюлбянсолангудм!

Учитель: Лаханако сеховм′мань мэсакэв. Пыдара″сими нядангуда″, тэлангодада″. Тэланго вадида″ тенейда″?

Лынзермев сэв′ ней, нидамдов′сярвэй,

Лынзермев сэв′ ней, мятамдов′мярвэй.

Мятамдов мярвэй лахацей′яднэй

Ханзерэй мынгуров″лынзермевам′сэв′нейм′!

Дети- нгэе!

Некоцев сядонгов, Лынзермев сэв′ней,

Лынзермев сэв′ней, ламдоней сядонгов!

Ханенов′товтов лынгарангу нимэй

Лахацей′яднэй нгамдарингунивэй.

Дети — нив нгэнгу!)

Неро′вэба′нгылэй тад″пакалпатов

Лынзермев сэв′нейм′, мер нирэй хонгов,

Лынзермев сэв′ней явлада ненгэй,

Явлада ненгэй, лынзекурта ненгэй.

Дети – Ханя нга!

Учитель: Лынзермя сэв′не хурка нгэвы? (Ответы детей: ламдо не нгэвы.)

Учитель: Пудана нгамдэ вэбам′ныкалкава. (Один из учеников вырывает последний лепесток) Толад!

« Лаханакодами толада»

3. Лаханаком′толаби″. (Чтение сказки «Лынзермя сэв не»

V.Лаханако′пуд лаханава. (беседа по сказке)

Лаханако нгамгэ Лынзермя сэв нем′нюбенга? Тикы нем′нгамгэ тарем

нюмдевэдо′? Нгамгэ нув′сармик халядамда тавы? Нгамгэ халэв нгэвы

халядамда таванда?

VI. Самостоятельная работа.

1. Лаханако′ толара″.

2. Няхар группахана манзарада″.

Нерденя пелямда Алина нюмденгуда.

«Макода сивна я′сармик, нув сармик сынторна″»

Няби пелямда Прасковья нюмденгуда.

«Ханена хасава мядонзь тувы»

Няхаромдэй пелямда Севостьян нюмденгуда.

«Лынзермя сэв нем′мер нир хонгу»

(тетрадьханта падыда″)

VIII. Д/з стр42-46. Толаба, вадець. 3 Манзая′манэсарма (проверка)

VII. Итог. Тюку урокахана нгули сававна толангурнгадаць. Лахарера нгули нензась

, лахана теневада. Нгацекые, хэтара, тюку урокахана нгавэ пэрсава?

Нгамгэ вадесава?

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология