Автор конспекта:
Автор(ы): — Толстова Татьяна Николаевна
Место работы, должность: — МАОУ «Лицей №4″
Регион: — Республика Чувашия
Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — среднее (полное) общее образование
Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)
Целевая аудитория: — Иная категория
Класс(ы): — 7 класс
Класс(ы): — 8 класс
Предмет(ы): — Английский язык
Цель урока: —
- Познакомить учащихся со страноведческими реалиями Соединенного Королевства
Тип урока: — Комбинированный урок
Используемые учебники и учебные пособия: —
О.В.Афанасьева , Михеева " новый курс английского языка для российских школ" , Дрофа
Используемое оборудование: —
компьютер, проектор, мультимедийная презентация
Краткое описание: — план урока. знакомство и повторение ранее изученного страноведческого материала
Travelling: Sightseeing Tour Around London
Цели урока:
- Развивать умение применять пройденный материал в практических ситуациях
- Актуализация лексики по теме в речи
- Познакомить учащихся со страноведческими реалиями Соединенного Королевства
- Развивать кругозор учащихся
Задачи урока:
- Контроль монологической и диалогической речи
- Совершенствование речевых умений в познавательной и творческой деятельности учащихся
- Обобщение грамматического материала ( PastSimple)
План урока:
Look at the blackboard ,please. Do you know these words? Let’s read them and try to translate in English. (на доске написаны слова, без перевода). Учащиеся по-очереди читают и переводят их.
Now look at the screen. We are going to make a trip. Let's discuss the main questions about it. What is the best way to travel? How can we travel? P-S: I like to travel by bus.
It’s more comfortable to travel by train.
The best way to travel is to travel by car.
I think, it’s better to travel by ship.
I am sure…
Why do people usually travel? (to do the city, country, meet a lot of new friends, speak foreign languages, visit interesting places, visit friends, relatives, spend holidays , enjoy the time, see new places, do the shopping…)
Whom do we usually travel?
(with friends, alone, with parents, with classmates, with sisters, cousins…)
When can we travel? What is the best time to make a trip?
(in summer, autumn, winter, spring, during holidays…)
Where can we go?
(to the country, abroad, overseas, to other cities, countries, to the sea, to the river…)
What should we take with us?
(suitcase, clothes, tickets, money, souvenirs…)
Let’ sum up. Who wants to tell us about traveling? Would you like to tell us about your last trip?
We read and talked about the capital of Great Britain a lot. Now I invite you to make a sightseeing tour around London.(показслайдовиихкомментарии)
5. Обсуждение увиденного.
You’ve already seen the most famous sights of London. How did you enjoy the trip? Did you like it? P-s: Yes, it was wonderful(super, pleasant, great, interesting) What do you know about these places? Учащиеся рассказывают о достопримечательностях Лондона.
6.Выполнение упражнений на грамматику.
Выполнить упражнение , стр. .измените форму глагола и вставьте его в предложение.
How much do you know about London?
1.London , the capital of GB stands on the river————
2. The British Prime Minister lives at number———Dawning Street.
3. The famous London double-decker busses are—— in colour.
4. Big Ben is situated on————.
5. If you like pictures and painting the best place to go in London is————-.
6.———- park is is a big park nearly in the center of London. Londoners love it very much.
7.Whitehall is not a ———————— in the central London.
8. Visitors to the Houses of Parlament can listen to the debates in the Houses of lords and the Houses—————.
9. The monument to —————— is situated in the middle of Trafalger Square.
10. InLondon the British Queen lives in———-
11. Union Jack is the British————-.
12. London is more than————— years old.
13. The most popular spectator sport in GB is—————.
14. The oldest place in London is—————
15. The biggest museum in London is——————.
Файлы: Приложение 3.ppt
Размер файла: 872448 байт.