Автор конспекта:
Автор(ы): — ФИО

Место работы, должность: — МОУ Обливская СОШ №1

Регион: — Ростовская область

Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — среднее (полное) общее образование

Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)

Класс(ы): — 10 класс
Класс(ы): — 11 класс

Предмет(ы): — Английский язык

Цель урока: — Практические: формирование умений по самостоятельному применению
знаний и способов действий в разнообразных ситуациях, по обобщению и
систематизации знаний учащихся в рамках темы.
Образовательные: овладение всеми видами речевой деятельности-
говорением, аудированием, чтением и письмом.
Развивающие: развитие мышления, памяти, логики, воображения,
самостоятельности, умения работать в группе.
Воспитательные: воспитание чувства уважения к культуре других народов,
развитие духа командного соревнования, воспитание способности
коллективного выполнения задания.

Тип урока: — Урок обобщения и систематизации знаний

Учащихся в классе (аудитории): — 18

Используемые учебники и учебные пособия: — В.П.Кузовлев «English 10-11кл.»
— “New Reading EnglishCourse”(L.and J.Soars),
— материалы Интернета.

Используемая методическая литература: — «Методика обучения иностранному языку в среднейшколе»(под ред.М.К.Колковой).
«Организация самостоятельной работыучащихся по иностранному языку»(А.В.Конышева)

Используемое оборудование: — Раздаточный материал (карточки с заданиями),
мультимедийное оборудование,
электронные презентации, созданныеучащимися.

Краткое описание: — Урок-соревнование по теме “ Travelling. How different the world is!”

Ход урока

Teacher : Hello, everyone! Welcome to our lesson. Today we are going to speakabout travelling and tourism .I doubt anyone can imagine modern life withouttravelling and holidays are a wonderful chance to relax, have fun and explore newplaces and countries.
Today we shall have a competition of 3 teams .
(класс делится на команды.Учитель выступает в роли ведущего.В конце урока подводятся итогиконкурса, объявляется команда – победитель. )
Let’s start. Could you tell me what makes реоple spend time and money ontravelling and sightseeing? What are the reasons for travelling?
Students:
-to have a rest;
-to learn a lot of new and interesting things about foreign people and foreign
countries;
-to see different ways of life;
-to practice language;
-to try different food;
-to meet people, to make friends.
Teacher: I absolutely agree with you! Travelling broadens our mind .So let’s beginour journey.
Задание для первой команды : look at the pictures of the world famous sightsand write the names of the countries in which you can find them. (приложение№1)
Задание для второй команды: it’s very important to know the languages of thecountry you are going to visit .What languages are spoken in these countries?

Country Language

SPAIN

ITALY

THE USA

GERMANY

FRANCE

JAPAN

GREAT BRITAIN

CHINA

EGYPT

RUSSIA

Задание для третьей команды: answer the question the capitals of whatcountries these cities are. Put down the names of the countries! 1 score for eachcorrect answer.

Capital Country

MADRID

ROME

WASHINGTON

BERLIN

PARIS

TOKYO

LONDON

PEKING

CAIRO

MOSCOW

Teacher: Dear jury, what are the results?
— All of you were very good. Your second task is to study the maps and tell us whatis special about the geographical position of Australia, Great Britain and the USA.You have 5 minutes to do the task .The highest score is 5. (приложение №2)
— Who is supposed to be the first? Come out to the front and startspeaking.
(представители от каждой команды выходят к доске и работают скартой)
— It was a pleasure to listen to you. Dear jury, tell us the results.
Teacher: Do you know what the capital of Portugal is? It is a city almost 20centuries old. Would you like to learn more about Lisbon? Listen to the text. You’llhear the recording twice and then do the text(choose one of 3 choices givenbelow. Circle the letter of the answer you choose) Before listening look throughthe questions.
— После первого прослушивания — you have 15 seconds to complete the task.
— После второго прослушивания — you have 15 seconds to check your answers.
(приложение №3)
— You’ll get 1 point for each correct answer.
Teacher: New year is coming and I’m sure it will be great to spend winter holidayssomewhere abroad .There are 3 attractive tourist places, 3 European countries-France, Italy and Spain. Your task is to attract our attention to these countries ina form of a tourist guide .You have 5 minutes to translate the text from Russiаninto English.(приложение №4) The highest score is 5.
Teacher: When you are in a foreign country you ask a lot of questions to findout information about various things. Your next task is to change the questions toa more polite form .I’ll give you 5 minutes to do the task.(приложение №5)
Teacher: And now our next contest! Travelling around the world a person meetsa lot of people. Almost every nation has a reputation of some kind .Choose,underline, read and translate adjectives which go with the Russians, Americansand British.1 point for each correct word. (приложение №6)
— — — Подведение итогов:
Teacher: It was our last contest .Our tour is coming to an end. I think we coveredthe subject quite thoroughly. Did you find it interesting? Summing it up I’d liketo say that there are many beautiful places in the world but there’s no place likehome .Our native place cannot boast any unusual sights or exotic landscapesbut it is the best place to live
( демонстрируется презентация о ст. Обливской,выполненная ученицей данного класса)
— I am happy to announce the results of the competition .Congratulations toeverybody!

Приложение №1

Приложение№2

1.

… is the fourth largest country in the world.

… lies in the(центральной части ) of(Северной Америки)

It is washed by… in the…

And by… in the…

(Главные горные цепи) are … in the east and ….. in the west

Between them are the (низменности)

There are 5 … in the north of the USA

Люди живут в 4-х временных зонах.

There are (густые леса, обширные пустыни, высокие горы и глубокие каньоны в Америке).

2.

…is the largest … and the smallest …

Australia is south of… between the… and the….(океаны)

It is washed in the … by …. in the … by….

The main mountain ranges are…

The centre of the continent (покрыт) by…

The main deserts are …

There are few rivers in Australia

The main rivers are …

Население малочисленное.

The climate of Australia is … (поэтому вы можете наслаждаться) ….

…Is an island state.

3.

It is made up of 3 countries : …

G.B. is washed by … in the north

In the south

In the east

In the west

(Юг и Восток) consist of ( равнины и холмы).

Mountainous areas are only in the …

There are many (рек и озер) in Gr.Br.

The main rivers are…

(Климат Великобритани) is … Itis never… , поэтому ( британцы любят садоводство).

(В этой стране вы никогда не отдаляетесь от побережья), (поэтому) the British spend their holidays…

Приложение№3

…аnd as usual on a Thursday morning at this time we take a look at one of theworld’s capitals. Today we’ll be heading to Lisbon, a city almost 20 centuries oldthat offers its visitors a variety of things to see and do. Lisbon is located on sevenhills and on the Tagus river making it a very impressive sight. Its position on theAtlantic coast also means that Lisbon has a pleasant temperature during thewinter and cool summers.
— Lisbon is quite big and about 600.000 people live there but for the touristeverything of interest is within walking distance of the city centre. There are alot of pleasant street cafes and beautiful old houses everywhere in Lisbon. Sowherever you go there are things to see.
— The Alfama is a very old part of Lisbon where you can find lots of very oldbuildings in tiny streets, and of course the famous Castelo de Sao Jorge rightat the top of the hill overlooking the town. The Baixa area is nearby and is a bitdifferent. It has larger streets and lots of modern shops. In the evenings take awalk through the streets of the Bairro Alto area and you will find a lot of cafes,restaurants, and music bars. It is very nice to take the tram but the best way toget around in Lisbon is to take the Metro .You can visit Lisbon anytime of year butthe best times are from April to June and September to October.
— How many hills is Lisbon located on?
— A-11
— B-7
— C-20
— How many people live in Lisbon?
— A-600
— B-6000.000
— C-600.000
— The Alfama area is:
— A-very old
— B-very modern
— C-very small
— The best way to get around in Lisbon is:
— A-by bus
— B-by train
— C-by Metro
— You can visit Lisbon:
— A-only in summer
— B-only in winter
— C-all year round
— — — — Приложение №4
1.
Испания — настоящий рай для туристов. Это прекрасная страна с сухим ижарким климатом, богатой историей и красивыми пейзажами. Туризм-ведущая (leading) индустрия в Испании. Вы можете путешествовать вИспанию на самолете или поезде и останавливаться в различных(various)отелях, пансионатах и турбазах. Благодаря расположенному неподалеку(nearby) морю вы можете наслаждаться купанием, водными видами спорта,подводным плаванием и отдыхать на песчаных пляжах. Вы можете посетитьтрадиционные испанские бои быков, только не забудьте фотоаппарат! Выможете попробовать национальную испанскую еду-«gazpacho» и «paella» ипознакомиться с открытыми и дружелюбными людьми.
2.
Ты хотела бы поехать со мной в Италию? Я думаю Италия — замечательнаястрана ,и если вы ищете(are looking for)красивые пейзажи, прекраснуюархитектуру, богатую культуру и дружелюбных людей, вы должны посетитьИталию! Рим — сердце Италии. В Риме много музеев, старинных зданийи дворцов. Самая знаменитая достопримечательность Рима — Колизей(Colosseum). Венеция — самый популярный пункт назначения в Италии.Вы можете посетить там множество красивых церквей и отправитьсяв путешествие на лодке(boat trip)вдоль каналов(along the canals).Выможете попробовать традиционную итальянскую еду и познакомиться сдружелюбными и гостеприимными людьми. Отправиться в Италию можнона самолете или поезде.
3.
Если вы интересуетесь европейской историей и архитектурой, если выхотите узнать новое и интересное о разных странах и людях, вы должныпосетить Францию. Париж-сердце Франции. Вы можете увидеть в Парижемножество монументов и знаменитых музеев.The Eiffel Tower, NotreDame — самые знаменитые достопримечательности. В Париже многомилых(pleasant)уличных кафе и красивых старых зданий. Париж-столицамировой моды(world fashion)и вы можете увидеть там много современныхмагазинов. На морских курортах вы прекрасно проведете время, купаясь изагорая. Франция — отличное (great) место для жизни!
— — — — Приложение №5
1 When was the town founded?
— Could you tell me…
2What is the population of the town?
— Do you know…
3 Where can I change some money?
— Any idea…
4 Where is there a cheap place to eat?
— Happen to know…
5 How can I get to the British museum?
— Can you tell me…
— — — Приложение №6
— Hard-working, pessimistic, reserved, capable, friendly,
— hospitable, enthusiastic, tolerant, risk-takers, humorous,
— clever, dull, patient, sociable, kind-hearted, tough, open,
— artistic, romantic, energetic, selfish, punctual, generous,
— self-reliant ,like gardening, mobile, polite, like
— compromise, optimistic, self-confident.

Файлы: открытый урок.pptx
Размер файла: 2656130 байт.

( план – конспект урока 1 класс 5 класс. 6 класс 7 класс 8 класс 9 класс 10 класс Английский язык Литературное чтение Математика Музыка ОБЖ Окружающий мир Оренбургская область Физика ЦОР алгебра биология викторина внеклассное мероприятие география геометрия здоровье игра информатика история классный час конкурс конспект урока краеведение кроссворд литература начальная школа обществознание презентация программа проект рабочая программа русский язык тест технология урок химия экология