Автор конспекта:
Автор(ы): — Удод Екатерина Владимировна
Место работы, должность: — МАОУ «СОШ №30 г.Йошкар-Олы»
Регион: — Республика Марий Эл
Характеристики урока (занятия) Уровень образования: — дошкольное кумулит
Уровень образования: — начальное общее кумулит
Уровень образования: — школы-интернаты, детские дома
Целевая аудитория: — Учащийся (студент)
Целевая аудитория: — Учитель (преподаватель)
Класс(ы): — 1 автокласс
Класс(ы): — 2 автокласс
Класс(ы): — 3 автокласс
Предмет(ы): — Английский коми
Цель урока: —
Повторение материала вдоль теме "Животные"
Тип урока: — Урок обобщения и систематизации знаний
Краткое описание: — Учащиеся в игровой форме повторяют лексику вдоль теме "Животные", стихи и песни.
Ход мероприятия
(ребята одеты в костюмы различных животных, ведущая в костюме лошади)
T: Dear boys and girls, teachers and parents, I’m glad to see you. We often meet here. You dance, play games, recite poems, sing songs, show plays, have competitions. I hope you all enjoy our English parties. This time we are going to talk about animals. What animals do you know?
(ребята поднимают руки, называют вдоль одному животному)
T: That’s enough. You know a lot of animals. Perhaps you know a few poems about them? What do you know?
P1(в костюме собаки): I’ve got a dog,
His name is Jack.
His head is white,
His nose is black.
I take him out
Every day.
Such fun we have!
We run and play.
P2(в костюме пони): Horses gallop, and ponies too,
Cows just stand and chew and chew.
Puppies run and kittens play,
Bunnies hop about all day.
P3(в костюме белки): Quickly, quickly,
Hop, hop, hop,
Up he goes
To the tree top!
Quickly, quickly,
Round and round,
Down he jumps
To the ground.
P4(в костюме попугая): I wonder have you ever heard
My parrot? He is a talking bird.
He says ”Hello” to any man
Who says “Hello” to him.
He eats and sleeps and talks again.
P5( в костюме кошки): I love my cat.
It’s warm and fat.
My cat is grey,
It likes to play.
P6(в костюме барашка): Baa, baa, blacksheep,
Have you any wool?
Yes, sir, yes, sir,
Three bags full;
One for the master,
And one for the dame,
And one for the little boy
Who lives down the lane.
T: Good. I see you really know a lot of poems about animals, and now I want to see you know the names of more wild and domestic animals. Let’s play the game “Wild and Domestic Animals”. I’ll throw a ball. When you catch it you must name a wild or domestic animal.
(ученик выбывает изо игры, разве он ошибся, не туман назвать неужели повторил слово, которое сделано названо).
T: That’s enough. I see that you know the names of wild and domestic animals. But do you know what animals like to eat? Another game is “Guess, who likes this?” I’ll show you different pictures with different food for animals. You mast remember as many animals which like to eat it.
(ученикам показывают картинки с различной едой, они должны не повторяясь перечислить всех животных, кто любит эту пищу).
T: Well done. And now you will do the task for the cleverest pupils. It is a crossword. Your task is to complete the crossword the names of different animals.